Show simple item record

dc.contributor.advisorİzci, Eyüp
dc.contributor.authorErsoy, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:39Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:39Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110398
dc.description.abstractBu çalışma, İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programında (İLİTAM) yer alan İslam Hukuku II dersinde tam öğrenme modelinin kullanılmasının öğrencilerin bu dersteki başarı, tutum ve öğrenmelerinin kalıcılığı üzerindeki etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır.Araştırmaya ilişkin verilerin elde edilmesinde, ön test - son test kontrol gruplu deneysel desenden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda, çalışma grubunun seçiminde amaçlı örnekleme yoluna gidilerek amaca yönelik daha fazla ve detaylı veriler elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma grubunda, 93 öğrenciden oluşan A Şubesi ve 89 öğrenciden oluşan B Şubesi bulunmaktadır. Deney ve kontrol gruplarının hangi şubelerden seçileceğine tesadüfî olarak karar verilmiştir. Deney grubu, B Şubesinden uygulamalara gönüllü olarak katılan ve diğer ölçütleri de sağlayan 49 öğrenciden oluşmaktadır. A Şubesinden, öğrenci veri tabanındaki başarı durumlarına ait verilerden yararlanarak araştırmacı tarafından deney grubuna denk olacak şekilde seçilen 49 öğrenci ise kontrol grubunu oluşturmuştur. Çalışmada yapılması gereken değerlendirmeler için gerekli olan veriler; başarı testi, tutum ölçeği ve izleme testleri ile elde edilmiştir. Başarı testine ve tutum ölçeğine ilişkin olarak deney ve kontrol grupları, hem kendi içlerinde hem de birbirleriyle karşılaştırılmıştır. Deney grubunda, tam öğrenme modeline göre uzaktan eğitim yapılırken kontrol grubunda geleneksel eğitimin uzaktan eğitime uyarlanmış hâli uygulanmıştır. Uygulamalar dördüncü haftadan başlayarak 14. haftaya kadar toplam beş ünite ve 11 hafta boyunca devam etmiştir.Tam öğrenme modeli temele alınarak uzaktan eğitim ile verilen İslam Hukuku II dersinde her üniteden sonra izleme testleri yapılmış, bu testlerde başarı alt sınırı olarak sınıfın en az yüzde sekseninin, yüz üzerinden en az yetmiş puan alması benimsenmiştir. Eğer %70'in üzerinde başarıya ulaşılmamışsa, tamamlayıcı eğitime gidilmiştir. Yine asgari başarı sağlanamıyorsa, gereken öğrencilerle bire bir öğretime başvurularak tamamlama eğitimi yapılmıştır.Araştırma sonucunda, hem geleneksel eğitimin uzaktan eğitim kullanılarak gerçekleştirildiği kontrol grubundaki öğrencilerin hem de tam öğrenme modelinin uzaktan eğitimde kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin başarı seviyeleri artmıştır. Fakat deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilerden daha başarılı oldukları görülmüştür. Deney grubunun başarı puan ortalamasının tam öğrenme sınırı olarak kabul edilen 70 puana eriştiği söylenebilir. Deney grubundaki 11 (%22) öğrencinin puanı 70'in altında kalırken, geri kalan 38 (%78) öğrencinin ortalama puanı ise X ̅=83,68 olmuştur.Her iki grubun son test ve kalıcılık puanları arasında da anlamlı düzeyde farklılık görülmüştür. Grupların kalıcılık testi sonuçlarının karşılaştırılmasında, deney grubu öğrencilerinin puanlarının kontrol grubu öğrencilerinin puanlarından daha yüksek ve farkın anlamlı düzeyde olduğu görülmüştür.Tutuma ilişkin sonuçlara bakıldığında, tam öğrenme modelinin, öğrencilerin İslam Hukuku II dersine ilişkin tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencilerinin İslam Hukuku II dersine ilişkin olarak tutum ölçeğinden aldıkları son test puanlarının, kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek olduğu ve istatistiksel açıdan deney grubu lehine anlamlı düzeyde farklılık oluşturduğu görülmüştür. Kontrol grubundaki öğrencilerin İslam Hukuku II dersine ilişkin tutumlarında ise anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir.Elde edilen bulgular doğrultusunda internet tabanlı uzaktan eğitim programlarında tam öğrenme modelinin kullanılması önerilmiştir. Ayrıca benzer çalışmaların farklı dersler için yapılması ve sonuçların karşılaştırılmasının uzaktan eğitime katkı getirebileceği de ifade edilmiştir.
dc.description.abstractThis study aims at exploring the effects of mastery learning on students' success, attitude and retention for the course Islamıc Law II, a course for the Theology Bachelor's degree delivered as distance education program (İLİTAM).Data collection was done by utilizing from an experimental desing with pre-test post-test control grup. Purposeful sampling was prefered so as to get more detailed data for the study. The population of the study consists of two groups of students; Branch A having 93 students and Branch B having 89 students. Choosing the students for experimental and control groups from these two branches have also been decided randomly. Experimental group consists of 49 students who have participated in the applications as the Branch B and also having the other criteria reguired. Success test and attitude scale have been appilied on the gained data in the resarch and evaluations have been developed accordingly. Experiment and control groups were compared in terms of success test and attitude scale as separete groups and also within each group.While distance education for mastery learning is applied for the experiment group, tradational method as distance education is applied for the control group. Applications have continiued for 11 weeks starting from the 14th week, including five teaching units.Follow up tests were given after each unit for Islamic Law II course given as distance education based on mastery learning model and lowest level of success for these tests was expected to be seventy percent at least for the eighty percent of students. If the student success was below seventy percent, a complete training was given. If the expected success was not still reached, tutoring was aplied for those students. Research findings show that students' success for both groups has increased. Yet the students in control group have been found more successfull than the experiment group. The average points of experiment group was found as seventy percent which is accepted as the minimum value for mastery learning. 11 students (22%) in the experment group had points below 70 where as the other 38 students (78%) in the same group had an avarage point of X ̅=83.68.Findings also show that there is a meaninfull difference between post test and retention points for both groups. When the retention test results were compared, experiment group students' points were found higher than the control group students.Considering the results about attitude, it was seen that mastery learning had a positive effect on students' attitudes towards Islamic Law II course. It was found out that the post-test scores which the students in the experimental group obtained from the attitude scale related to Islamic Law II course were significantly higher than the scores of the students in the control group. No significant difference was seen in the attitudes of the students in the control group towards Islamic Law II course.Based on the research findings, mastery learning was suggested to be used for web based distance education programmes. Also it has been suggested to conduct similar studies for different courses and compare the results with each other.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUzaktan eğitim uygulamalarında tam öğrenme modelinin öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of mastery learning designed for distance education on students' success and attitude
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDistance education
dc.subject.ytmMastery learning method
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTheology faculties
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10042588
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370131
dc.description.pages287
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess