Atomun yapısı konusunda argümantasyon yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarısı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Emre, Fatma Bilge | |
dc.contributor.advisor | Aydoğan, Nilay | |
dc.contributor.author | Polat, Hüseyin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:36Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110395 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı argümantasyon yönteminin atomun yapısı konusundaöğrenci başarısı üzerine etkisini araştırmaktır. Bu araştırmada deneysel araştırma modelikullanılmıştır. Araştırmanın temelini teşkil eden problem aşağıda belirtilmiştir:`İlköğretim 7. sınıf atomun yapısı konusunda, öğrenci başarısı üzerine argümantasyonyönteminin etkisi var mıdır?`Bu probleme bağlı olarak belirlenen alt problemler ise;• Kontrol ve deney grubu arasında bir fark var mıdır?• Kız ve erkek öğrenciler arasında bir fark var mıdır?Araştırmanın örneklemini 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılının 2. dönemindeMalatya İli Doğanyol İlçesinde eğitim gören bir ilköğretim okulunun 7. sınıfındaki 12erkek, 13 kız olmak üzere toplam 25 öğrenciden oluşturmaktadır. Kontrol grubu 6 erkek,6 kız toplam 12 öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubu ise 6 erkek, 7 kız toplam 13öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak 30 sorudan oluşan çoktan seçmelibaşarı testi kullanılmıştır. Bu başarı testi çalışmanın başında ön test, sonunda ise son testolarak kullanılmıştır. Ön test sonucunda başarı ve cinsiyet açısından homojenliksağlanarak iki grup oluşturulmuş ve bu gruplar rastgele seçilerek biri kontrol grubu diğeride deney grubu olarak kullanılmıştır.Çalışma toplam 10 ders saati sürmüştür. Kontrol grubunda ders kitabında yer alanetkinlikler yapılırken, deney grubunda araştırmacı tarafından argümantasyon yönteminegöre geliştirilen güvenirlik ve geçerliğe sahip çalışma yaprakları kullanılmıştır.Çalışmanın verileri SPSS 21 programı ile analiz edilmiştir. Ön test sonucundakontrol ve deney grubu arasında anlamlı bir farklılık oluşmadığı gözlenmiştir. Son testsonucuna göre ise kontrol ve deney grubu arasında deney grubu lehine anlamlı birfarklılığın olduğu gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to research the effect of the argumentation methodupon the Student Success. Experimental research method was applied in this study. Themain problem that constitute the base of this research is `Is there any effect of theargumentation method upon 7th grade middle school students' success on the structureof atom subject?`Sub-problems that identified depending on the problem is that; Is there any difference between control and experimental groups? Is there any difference between male and female students?The research sample consists of 12 boys, 13 girls and total 25 students who areeducated in 7th grade of an elementary school that is in Doğanyol, the district of Malatyaprovince in the second term of 2013-2014 academic year. Control group consists of 6boys, 6 girls and total 12 students. Experimental group consists of 6 boys, 7 girls and total13 students. Multiple-choice achievement test was used as data collection tool that isconsisting of 30 questions. This achievement test was used as a pre-test before starting toresearch and as a post-test at the end of the research. According to the pre-test results,two groups were constituted, that was provided homogeneity in the terms of success andgender. The control and the experimental groups of the study were selected randomlyThe research was lasted 10 lessons period. While the activities in the textbookwere performing in the control group, the worksheet that were improved by researcheraccording to the argumentation method were performed in the experimental group.The data of the research were analysed with SPSS 21. According to pre-testresults there are not significant differences between control and experimental groups butaccording to the post-test results there are significant differences control and experimentalgroups. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Atomun yapısı konusunda argümantasyon yönteminin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin başarısı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the argumentation method 7th grade elementary school in the structure of atom upon the student success | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Argumentation based science learning | |
dc.subject.ytm | Argumentation | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Atoms | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10044972 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368564 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |