Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktar, Hasan
dc.contributor.authorÖz, Serap
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110393
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Trakya Üniversitesi Uzunköprü Meslek Yüksekokulu Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı Mesleki İngilizce derslerinde otantik materyal kullanımının öğrencilerin başarı düzeyi ve tutumları üzerindeki etkisini incelemektir.Bu çalışmaya 53'ü kontrol grubu 54'ü deney grubunda olmak üzere toplam 107 Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı öğrencisi katılmaktadır. Bu çalışma yeni bir müfredat oluşturularak bu müfredata uygun olarak geliştirilen otantik materyallerin on hafta boyunca deney grubuna uygulanmasını kapsayan deneysel bir çalışmadır. On haftalık süre çerçevesinde kontrol grubundaki derslerde ise müfredata uygun mesleki İngilizce ders kitabı kullanılmıştır. Bu çalışmadaki veri toplama araçları öğrencilere deneyden önce ve sonra uygulanan 56 likert tipi soru içeren bir tutum ölçeği ve başarı testleridir. Her iki grup için uygulanan ön-test ve son-testlerden elde edilen nicel verilerin analizi Predictive Analytics Software Statistics (PASW 18,0) istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında hem tutum hem de başarı açısından önemli farklar gözlenmiştir. Deney öncesinde her iki grubun başarı düzeyleri ve tutumları eşit düzeyde iken deney sonrasında otantik materyal kullanılan deney grubunda ders kitabı kullanan kontrol grubuna göre başarı düzeyi ve tutumların daha olumlu yönde değiştiği gözlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of using authentic materials on the achievement and attitudes of the second year students attending the Office Management and Executive Assistance program towards vocational English course in Uzunköprü Vocational School in Trakya University.The participants of the study are 107 Office Management and Executive Assistance students, 53 of whom are in control group and 54 of whom are in the experiment group. This is an experimental study during which a new curriculum is designed and appropriate authentic course materials are developed to be used as instructional treatment for experiment group for ten weeks of treatment. A vocational English course book was used in the control group for the ten weeks. The data was gathered by using an attitude scale which consisted of 56 likert-type items and the proficiency tests before and after the treatment. The quantitative data obtained from the pre-tests and post-tests for both groups are analyzed by means of Predictive Analytics Software Statistics (PASW 18.0) program. The findings of the study revealed that there were significant differences between the experiment and the control group in term of achievement level and attitudes. Although the achievement levels and the attitudes of both groups were similar before the treatment, the results of the data analysis shows that the use of authentic course materials affected the attitudes and the academic achievement of students in the experiment group in a more positive way compared to the control group participants, who used the traditional course book.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of using authentic materials on the achievement and the attitudes of vocational college students in a vocational college
dc.title.alternativeMeslek yüksekokulu mesleki İngilizce dersinde otantik materyal kullanımının öğrencilerin tutumları ve başarı düzeylerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmOccupational language
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAuthentic materials
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10044063
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375591
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess