Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbulut Özpay, Gülpınar
dc.contributor.authorBayram, Zeki
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:32Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110390
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Levent Vadisi Jeopark alanında ve yakın çevresinde yaşayan ortaokul öğrencilerinin Levent Vadisi Jeoparkı'na yönelik tutumlarının düzeyini belirlemektir. Bu araştırmada betimsel ve ilişkisel tarama modelleri kullanılarak veriler elde edilmiştir. Araştırma, 2012-2013 eğitim ve öğretim yılında Malatya ili Akçadağ İlçesi Levent Vadisi Jeopark alanı ve yakın çevresinde öğrenim gören toplam 253 ortaokul öğrencisi ile yapılmıştır. Araştırmada Levent Vadisi Jeoparkına yönelik 18 maddeden oluşan tutum ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçeğin Cronbach Alpha katsayısı `.93`tür. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 17.0) paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi, One-way ANOVA ve Kruskal- Wallis H uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan ortaokul öğrencilerinin büyük çoğunluğunun Levent Vadisi Jeoparkı'na yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu görülmüştür. Kız öğrencilerin tutum puanlarının erkek öğrencilerin tutum puanlarından yüksek olduğu belirlenmiştir. Jeopark alanını daha önce ziyaret eden öğrencilerin tutum puanlarının, jeopark alanını daha önce ziyaret etmeyen öğrencilerin tutum puanlarından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin, jeoparka yönelik tutumlarında sınıf düzeyi, ailenin gelir durumunun ve anne–baba eğitim düzeyi gibi değişkenler açısından anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, Jeopark, Levent Vadisi.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the level of attitudes of secondary school students living in the area and around the Levent Valley towards the Geopark. In this study, data were obtained by using the descriptive and correlational scanning models. The research was made by studying a total of 253 secondary school students studying in the academic year 2012-2013. In this research `the attitude scale` consisting of 18 items was used. The Cronbach's Alpha coefficient of this scale is `.93`. SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 17.0) software package was used, in the evaluation of the data obtained. For the analysis of data, t-test, One-way ANOVA and Kruskal-Wallis H were applied.According to the findings obtained in this study, the majority of surveyed secondary school students' attitudes towards Levent Valley Geopark was found to be positive. However it is determined that the attitude scores of female students was higher than the attitude of the male students. Also, the attitude scores of students who previously visited the area were found to be higher than the scores of the non-visited ones. It is demernined that variables such as class level, family income and parental education level do not cause a significant difference on the students' attitudes towards geoparks.Key words: Social Sciences, Geopark, Attitudes, Levent Valley.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleLevent Vadisi Jeopark alanı ve yakın çevresinde yaşayan ortaokul öğrencilerinin, Levent Vadisi Jeoparkı`na yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of attitudes of secondary school students living in the area and around of the Levent Valley towards the Geopark
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmGeopark
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10053267
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384755
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess