Show simple item record

dc.contributor.advisorÇeçen, Mehmet Akif
dc.contributor.authorGüzel, İhsan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:27Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:27Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110386
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, öğretmen adaylarının okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının ne düzeyde olduğunu tespit etmektir. Öğretmenlerin, öğrenciler üzerindeki etkileri göz önüne alındığında okuma ve yazma tutumlarının oluşmasında da öğretmenlerin önemli görevler üstlendiği görülecektir.Yapılan çalışmada Muş Alparslan Üniversitesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının okuma ve yazma tutumlarının belirlenmesi için 50 sorudan oluşan `Okuma ve Yazma Tutum Ölçeği` uygulanmıştır. Ölçek verileri doğrultusunda öğretmen adaylarının okuma ve yazma tutumlarının cinsiyete, bölüme, sınıf düzeyine göre farklılık gösterip göstermediği ve bunlar arasındaki ilişki saptanmıştır. Araştırma; Türkçe Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarında eğitim gören öğretmen adaylarına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonucunda; cinsiyet değişkeni göz önüne alındığında erkek ve kadın öğrenciler arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Okuma ve yazma tutumları kadın ve erkek öğrencilerde birbirine yakın düzeydedir. Bölüm değişkeni incelendiğinde Türkçe Öğretmenliği Programı öğrencilerinin okumaya ve yazmaya yönelik tutumlarının, Matematik ve Fen Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerine göre daha olumlu olduğu görülmüştür. Sınıf düzeyi göz önüne alındığında ise sınıflar arasında anlamlı bir farkın olmadığı tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: okuma tutumu, yazma tutumu, tutum, eğitim fakültesi öğrencileri
dc.description.abstractThe main objective of this study is to find out the level of the reading and writing attitudes of teacher candidates. When the effects of teachers of students considered, it will be seen that teachers take on prominent tasks in the formation of the reading and writing attitudes. In this study, in order to define the reading and writing attitudes of the teachers candidates of Muş Alparslan University, `Reading and Writing Attitude Scale` which contains 50 questions was applied. Whether the attitudes of teacher candidates differ according to gender, subject or the level of study and the relationship between these were detected towards the results of scale. The study was intended for the teacher candidates of Turkish, Mathematics, Science and Social Science Teaching departments. According to the result of the study, when the factor of gender is considered, it is observed that there is not a prominent difference between male and female students. The reading and writing attitude of male and female students have the same tendency. When the factor of subject is examined, it was observed that the level of reading and writing attitudes of Turkish Teaching Department is higher than Mathematics and Science Teaching Departments. When the factor of the level of study is considered, an important difference was not found.Key Words: reading attitude, writing attitude, attitude, the students of faculty of educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının okuma tutumları ve yazma tutumları arasındaki ilişki (Muş Alparslan Üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeThe relationship between reading and writing attitudes of teacher candidates (Muş Alparslan University sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10054030
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384752
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess