Temel becerilerin geliştirilmesi açısından ilköğretim ikinci kademede Türkçe öğretimi
dc.contributor.advisor | Kurudayıoğlu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Çetin, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110381 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretiminde beceri kazandırmayı etkili yollarla gerçekleştirebilmek için temel becerilerin geliştirilmesine yönelik etkinlik örnekleri oluşturmak ve bu etkinlikleri öğrenci görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada literatür tarama ve eylem araştırması ile elde edilen bilgiler dikkate alınmıştır. Betimsel nitelikli bu araştırma çerçevesinde, temel becerileri geliştirmeye yönelik hazırlanan etkinlik örneklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin ne düzeyde olduğu sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010-2011 eğitim-öğretim yılında İzmir Buca Saadet Emir İlköğretim Okulu'nda 7. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından etkinliklere yönelik hazırlanan değerlendirme formları ve değerlendirme formuna eklenen yapılandırılmış açık uçlu sorular aracılığıyla toplanmıştır. İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar) 'nda yer alan temel becerileri (araştırma, bilgi teknolojilerini kullanma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme, karar verme, iletişim kurma, girişimcilik) geliştirmeye yönelik 8 etkinlik araştırmacı tarafından hazırlanıp öğrencilere uygulanmıştır. Etkinliklerin her biri için bir ders saati ayrılmış, uygulanan her etkinlikten sonra değerlendirme formları öğrencilere dağıtılmış ve doldurmaları istenmiştir. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde istatistiksel çözümlemelerin yapılması amacıyla SPSS programından yararlanılmış, yapılandırılmış açık uçlu sorulara öğrencilerin verdiği cevaplar içerik analizi tekniği ile araştırmacı tarafından gruplandırılmıştır. Elde edilen sonuçlar tablolar halinde sunulmuştur.Temel becerilerin geliştirilmesine yönelik hazırlanıp uygulanan etkinliklere ilişkin öğrenci görüşlerinden hareketle öğrencilerin, her temel beceriye yönelik hazırlanan alt becerileri kazanmada etkinlikleri yüksek oranlarda etkili buldukları saptanmıştır. Öğrencilerin etkinlikleri ve uygulama sürecini eğlenceli bulduğu da söylenebilir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to create activity suggestions in regards to developing basic skills to enable a better education of the Turkish language and to evaluate the activities benefits from the students' point of view. In this study, information was gathered through literature scanning and action research. In this descriptive research, students' points of view of the activities for the development of basic skills have been evaluated. The research group was 30 students studying at İzmir Buca Saadet Emir Primary School in the 2010-2011 academic year. The data of the research originated from the evaluation forms filled by the students and the open ended questions added to the form, to which students also answered. In order to develop these Basic skills that are included in the Primary school Turkish course Schedule and Guide (6, 7, 8th grades) (research, utilizing information Technologies, creative thinking, critical thinking, problem solving, make a decision, communications abilities and entrepreneurship), 8 different activities have been proposed by the researchers and put in to action among the students. For each of the activities one hour was segregated and after each activity evaluation forms were handed out, and the students were asked to fill them in. Assessment of the statistical information gathered this way was analyzed with the help of the SPSS program, and the answers given by the students to the open ended questions have been classified by the researcher using the content analysis technique. Data gathered by this study have been shown on various tables and schemes.It has been determined that by the analysis of students' reactions to the activities prepared for the development of basic skills is that; the activities chosen for all the lower skills for the development of higher skills have been highly effective. It can also be mentioned that the students found the activities and the application period as `fun`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Temel becerilerin geliştirilmesi açısından ilköğretim ikinci kademede Türkçe öğretimi | |
dc.title.alternative | Turkish language education in the second tier of primary schools with regard to developing basic abilities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Skill training | |
dc.identifier.yokid | 10039950 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375612 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |