Barışçıl yaşam becerileri temalı eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine etkisinin incelenmesi (Malatya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Zelyurt, Hikmet | |
dc.contributor.author | Göktürk İnce, Ferda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:11Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110370 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Barışçıl Yaşam Becerileri Temalı Eğitim Programı'nın okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılında, Malatya Kamu Görevlileri Anaokulu'na devam etmekte olan ve normal gelişim gösteren 5 yaş grubu 50 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin 25'i deney, 25'i kontrol grubunda yer alacak şekilde seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Işık (2007) tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış olan Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği kullanılmıştır. Aileler ve çocuklarla ilgili demografik bilgiler ise araştırmacı tarafından geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Gözlem formu niteliği taşıyan Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği, uygulama öncesinde sınıf öğretmenleri tarafından ön test olacak şekilde her çocuk için ayrı ayrı doldurulmuştur. Daha sonra deney grubu öğrencilerine 12 hafta süresince haftada bir gün araştırmacı tarafından geliştirilen Barışçıl Yaşam Becerileri Temalı Eğitim Programı uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine hazırlanan eğitim programına ilişkin herhangi bir eğitim verilmemiş, mevcut eğitimlerine devam etmeleri sağlanmıştır. Uygulama sonrasında yine öğretmenler tarafından Sosyal Uyum ve Beceri Ölçeği son test olacak şekilde doldurulmuştur. Verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Çocuklar ve ailelere ilişkin demografik bilgiler için frekans ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Deney ve kontrol grubu öğrencilerin puanlarının karşılaştırılması için bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırmanın anlamlılık düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın sonucunda uygulanan eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerileri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu görülmüştür. Anahtar Sözcükler: Okul öncesi, sosyal uyum, sosyal beceri, barış, barış eğitimi | |
dc.description.abstract | This study aimed to examine the effect of Peaceful Life Skills Education Program's on pre-school children. In this research, pre test - post test control grouped quasi experimental model was used. The sample of the research was formed of 50 students at the age of 5 studying at Malatya Kamu Görevlileri preschool and who showed usual progress of growing. 25 of the students take place in the experiment and the other 25 were in control group. Social Adaptation and Skill Scale which is approved to be valid and credible by Işık (2007) was used to gather the data. Demographical information regarding the students and their families were gathered by the Personal Information form which is generated by the researcher. Social Adaptation and Skill Scale filled by the students' teacher for each of the student, before the implementation of the program, as a pre-test. Then, Peaceful Life Skills Education Program had been applied to the experiment group of students for 12 weeks, a day in a week, by the researcher. The students who took place in the control group did not attend the education program and proceeded on their regular education program. After the application, Social Adaptation and Skill Scale was once again filled by the students' teacher for each student as a post-test. SPSS was used for the analysis of the data. Percentage and frequency evaluations were carried out for the demographical data of the children and their families. T test is used to compare the results of the students who were in the experiment group and others in the control group. The significance value of 0.05 was set. As a conclusion of this study, the education program has affirmative effects on pre-school children's social adaptation and skills. Key words: Pre-school, social adaptation, social skills, peace, peace education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Barışçıl yaşam becerileri temalı eğitim programının okul öncesi dönem çocuklarının sosyal uyum ve becerilerine etkisinin incelenmesi (Malatya ili örneği) | |
dc.title.alternative | An examination on the effect of peaceful life skills education program on pre-school children's social adaptation and skills | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Peace education | |
dc.subject.ytm | Peace | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Social adjustment | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.identifier.yokid | 10053459 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384751 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı |