dc.contributor.advisor | Yavuz, Aysun | |
dc.contributor.author | Atila, Emel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:07Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110362 | |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerdeki İngilizce öğretmenleri ile devlet üniversitelerinde çalışan İngilizce okutmanlarının tükenmişlik ve iş tatmini düzeylerini ve bulguların birbirine oranla değişip değişmediğini araştırmaktır. Bunun yanı sıra tükenmişlik ve iş tatmini düzeyleri değişken olarak cinsiyet, haftalık ders saati, tecrübe (yıl olarak), mezun olunan bölüm, sınıflardaki ortalama öğrenci sayısı, eğitim durumu (lisans, yükseklisans ve doktora) ve şu anki okuldaki çalışma süresi bakımından da incelenmiştir. Bu amaçla, Gölbaşı, Ankara'daki Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerdeki 40 İngilizce öğretmeni ve Gazi Üniversitesi ve Ankara Üniversitesi'nde Yabancı Diller Yükseokulu'nda görev yapan İngilizce okutmanları (Gazi Üniversitesi'nden 45, Ankara Üniversitesi'nden 45) araştırmada örneklem olarak yer almıştır ve katılımcıların tükenmişlik ve iş tatmini düzeyleri yukarıda belirtilen demografik bilgiler ışığında incelenmiştir. Çalışmadaki toplam katılımcı sayısı 135'tir. Yukarıda belirtilen verileri toplamak amacıyla Maslach Tükenmişlik Envanteri ve Minnesota İş Tatmin Ölçeği kullanılmıştır. Bu anketlere ek olarak, öğretmen ve okutmanların demografik bilgilerini araştıran bir anket uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 15 paket programı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Bulgular tükenmişlik ile iş tatmininin negatif koralesyonunu açığa çıkarmıştır. Bulgular ayrıca daha az tecrübeli, lisansüstü derecesi olmayan, İngiliz dili eğitimi bölümünden mezun olan, aynı kurumda 5 yıldan az çalışan, daha fazla ders yükü olan ve bayan öğretmenlerin tükenmişlik boyutlarını daha çok yaşama eğiliminde olduklarını ortaya çıkarmıştır. Diğer taraftan, cinsiyet, mezun olunan bölüm, mesleki tecrübe, eğitim durumu, haftalık ders saati ve şu anki kurumdaki tecrübenin bireylerin içsel ve dışsal iş tatmini üzerine önemli bir etkisi olmadığı saptanmıştır. | |
dc.description.abstract | The aim of the study was to determine the burnout and job satisfaction levels of the English teachers working at primary, secondary and high schools affiliated to the Ministry of National Education and English instructors working at state universities and to examine whether the findings differ relatively. Besides, their burnout and job satisfaction levels were examined in relation to their gender, weekly course load, experience (in years), graduated department, average number of students per class, educational status and the length of the period they have been working in the current institution as variables. For this purpose, 40 English teachers working at primary, secondary and high schools in Gölbaşı, Ankara affiliated to the Ministry of National Education and the instructors working at the School of Foreign Languages at state universities (45 from Gazi University and 45 from Ankara University) participated in the research as the sample and the findings on the participants' burnout and the job satisfaction levels were evaluated in the light of the demographical information mentioned above. The total number of participants in the study is 135.In order to collect the data mentioned above, Maslach Burnout Inventory and Minnesota Job Satisfaction were conducted. In addition to these questionnaires, another questionnaire asking for the teachers' and the instructors 'demographical information is utilized. The collected data were evaluated via SPSS package programme 15. The findings revealed the negative correlation of burnout and job satisfaction. The findings have also uncovered that those who have less experience, do not have a postgraduate degree, have graduated from the English language teaching departments, work in the same institution for less than 5 years, have heavier workload and are female teachers tend to experience burnout dimensions more. On the other hand, it is found out that gender, graduated department, professional experience, educational status, weekly course load and experience in the current institution do not have significant impact on the individuals' intrinsic and extrinsic job satisfaction. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The relationship between burnout and job satisfaction levels of english teachers and instructors: Ankara case | |
dc.title.alternative | İngilizce öğretmenlerinin ve okutmanlarının tükenmişlik ve iş tatmini düzeyleri arasındaki ilişki: Ankara örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | English lessons | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Burnout level | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.identifier.yokid | 10040822 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375594 | |
dc.description.pages | 191 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı | |