60-72 aylık çocuklar için aile katılımlı gelişimsel rehberlik programı tasarısı
dc.contributor.advisor | Kılıç, Mustafa | |
dc.contributor.advisor | Haktanır, Gelengül | |
dc.contributor.author | Bölükbaşi Macit, Zerrin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:56:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:56:05Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110361 | |
dc.description.abstract | Bireyin `kendini gerçekleştiren insan` olma yolunda adım atması, çocukluğunun en erken yıllarından itibaren hem içinde bulunduğu hem de sonraki dönemlerindeki gelişim görevlerini sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi için onlara sunulacak profesyonel Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) hizmetleri ile mümkün olacaktır. PDR alanının yaşam boyu kavramını kullandığı göz önüne alınırsa, okul öncesi dönemde verilmesi gereken PDR hizmetlerinin görünür kılınması gerekmektedir. PDR hizmetlerinin çocuklara bakım ve eğitim sağlayan yetişkinlere okul öncesi dönemde sunulmaya başlanmasıyla, daha sonraki eğitim basamaklarında verilecek PDR hizmetlerinin de temeli oluşturulmuş olacaktır. Artık çocukların dört yaşından itibaren giderek yükselen oranlarda okula başlamaları, bu yaş dönemi çocukların çevreleri ile birlikte PDR hizmetleri kapsamına alınması için öncelikle bir gelişimsel rehberlik programı oluşturmayı kaçınılmaz kılmıştır.Bu araştırma ile 60-72 aylık çocuklar için aile katılımlı bir gelişimsel rehberlik programı tasarlamak amaçlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için, Türkiye ve yurtdışında yapılmış olan okulöncesi eğitim ve okulöncesi rehberlik programları ile ilgili alan yazın taranmış, toplanan veriler, bir öğretim programı tasarısını oluşturacak alt problemlere dönüştürülmüştür. Çalışmanın alt problemlerini hazırlanan programın yeterlik-göstergeleri, içeriği, ölçme-değerlendirme basamağı ve alan uzmanları tarafından uygun bulunma durumu oluşturmuştur. Çalışmanın sonucunda 27 haftalık aile katılımlı gelişimsel rehberlik programı tasarısı hazırlanmıştır. Tasarıyı değerlendiren alan uzmanları hazırlanan program tasarının içerik uygunluğunu (% 83-100) oranında yüksek bulmuşlardır.Anahtar Sözcükler: Psikolojik DanıĢma ve Rehberlik, Öğretim Programı, Sınıf Rehberliği, Okul Öncesi Eğitim, Aile Katılımı. | |
dc.description.abstract | An individual's; taking a step for `self-fulfilling human being`, sustaining evolution tasks healthfully beginning from the very early years of his childhood through both in his current and following periods will be only possible with developmental guidance and counseling service presented to him. In view of developmental guidance and counseling using `lifelong concept`, the developmental guidance and counseling service which is needed to have been given at the early childhood should be needed visible. With being started to be given of the developmental guidance and counseling service to the grown-ups who provide childcare and education to the children during pre-school period, the basis of the developmental guidance and counseling services which will be given during later education steps will be set up. Ever increasing percentage of children who begins the school from the age of four and ever increasing of this trend, to set off counseling and guidance program primarily being used as standard for the class activities, makes developmental guidance and counseling service inevitable for this group of children including with interactive environment of them. With this study, preparing guidance program with family participation for 60-72 month children is aimed. To do this, preschool education and preschool guidance and counseling scientific field of relevant Turkey and abroad were scanned, the collected data was converted sub-problems which constitute of the concept teaching program. The program's qualification indicators, content, the step of measurement and evaluation and assessment of the field specialists constitute sub-problems of this study. As a result of this study, the 27-week developmental guidance and counseling program proposal along with family participation proposal were prepared. At the end of the study, `27-Week Developmental Guidance and Counseling Program Proposal with Family Participating` has been prepared. The evaluator of the field specialists found that the practicability of the program proposal is very high at the rate of between 83-100%.Key Words: Psychological Counseling and Guidance, Teaching Program, In Class Counseling, Preschool Education, Participation of Family, Curriculum | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 60-72 aylık çocuklar için aile katılımlı gelişimsel rehberlik programı tasarısı | |
dc.title.alternative | Developmental guidance and counseling program proposal for 60-72 month children with family participating | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Developmantal guidance program | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Curriculum design | |
dc.identifier.yokid | 10062542 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 384747 | |
dc.description.pages | 160 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |