Show simple item record

dc.contributor.advisorHabacı, İbrahim
dc.contributor.authorSerpen, Şirin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:56:04Z
dc.date.available2020-12-07T07:56:04Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110359
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı cinsiyete göre, müfettişlik için görev öncesi alınan eğitime göre ve kıdeme göre müfettişlerin denetimde karşılaşılan problemleri algılama derecelerini belirlemek; Türkiye'de denetimde var olan sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri getirmektir.Araştırmanın çalışma grubu 2013-2014 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılında Çanakkale ilinde görev yapan ve anketi cevaplandıran 1 kadın 17 erkek maarif müfettişi ve görüşmeye katılan 1 kadın 12 maarif müfettişi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi evrenin arasından tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Anket ve görüşmeye katılmak gönüllülüğe bağlı olduğundan anket ve görüşme örneklemi arasında sayı dengesi kurulamamıştır. Aynı şekilde Çanakkale ilinde 1 kadın müfettiş bulunduğu için cinsiyet dengesi de kurulamamıştır.Araştırmanın modeli karma modeldir. Müfettişlerin denetimde karşılaştıkları sorunları tespit etmek için anket ve yarı yapılandırılmış ölçek formu kullanılmıştır. Anket ve görüşme verileri araştırmacı tarafından bir ay içinde müfettişlerle birebir görüşülerek elde edilmiştir.Araştırmada müfettişlerin cinsiyete, müfettişlik için görev öncesi aldıkları eğitime ve kıdeme gör denetimde tespit edilen sorunları algılama derecelerini belirlemek için Doç. Dr. Ali Rıza Terzi (1996) tarafından geliştirilen `Müfettişlerin Teftişte Karşılaştıkları Sorunlar Anketi` kullanılmıştır. Ölçek, 5'li Likert tipine göre hazırlanmış ve elde edilen verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programı kullanılmıştır.Denetimde karşılaşılan sorunlara yönelik müfettiş görüşlerini belirlemek için hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Form farklı kaynaklardan elde edilen bilgiler sonucunda araştırmacı tarafından oluşturulmuş ve uzman görüşüne başvurularak düzenlenmiştir. Bilgiler, görüşme esnasında not alınarak kaydedilmiş ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre cinsiyet, müfettişlik öncesi göreve hazırlık için gidilen okul ya da kurslara ve kıdeme göre denetlemede karşılaşılan sorunlar arasında anlamlı farklılıkların olmadığı tespit edilmiştir. Görüşme sonucu elde edilen bilgilere göre, müfettişler öğretmen ve yöneticilerle çok sorun yaşamamaktadırlar. Ancak, fazla iş yükü, müfettiş sayısının azlığı, ani çıkan soruşturmalar ve hizmet içi eğitim yoluyla kendilerini geliştirme imkanı bulamamaları müfettişlerin görevlerini tam olarak yapmalarına engel oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: E itim denetimi, Maarif müfetti i, Tefti /denetim, Türkiye'de e itim denetimi.
dc.description.abstractThe aim of this research is about determining the level of understanding of the problems of supervisors while supervising according to gender, education which was taken before being a supervisor and seniority and also finding out the problems of supervision in Turkey and serving solutions.The study group of the research is composed of 1 female and 17 male educational supervisors who work on the second half of educational semester 2013-2014 in Çanakkale and answer the survey and also 1 female and 12 male supervisors who apply the oral interview. The sampling of survey is selected from random sampling method. Because applying to the survey and interview is based on willingness, numerous balance between survey sampling and interview sampling is not been set up. Similarly, numerous balance according to the gender is not been plotted because there is only one woman educational supervisor in Çanakkale.The model of the survey is mixed model. Survey and semi-structured scale form is used in order to determine the problems which supervisors face with. Data of surveys and interviews is derived in one month as doing one to one interviews with supervisors.`The Survey of the Problems Supervisors Face with` which was developed by Doç. Dr. Ali Rıza Terzi is used for determining the level of understanding of the problems of supervisors while supervising. Survey is made according to the 5 Likert Scale and the packet programme SPSS 16.0 is used for analyzing the data.Semi-structured interview form is prepared to determine the supervisors' opinions about problems faced with. Form is presented from the information which is being got from different materials by the researcher and arranged by questioning with an expert. Information is written during interviews and analyzed with the method of content analyze.According to the results of research, there are no meaningful differences determined between the problems which are faced with while supervising according to the gender, education which was taken before being a supervisor or seniority. According to the information after interviews, supervisors have not any problems with teachers and school managers. However, they cannot work efficiently due to the excessive workload, minority of supervisors, sudden inquiries and finding no opportunity via in-service education.Key words: Educational supervising, Educational supervisor, Supervising,Educational supervising in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMaarif müfettişlerinin denetlemede karşılaştıkları sorunlara karşı algı düzeylerinin incelenmesi (Çanakkale örneği)
dc.title.alternativeInvestigation of the level of understanding of the superviors facing with the problems during supervising (Sample of Çanakkale)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.identifier.yokid10042226
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375600
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess