Show simple item record

dc.contributor.advisorArı, Ercan
dc.contributor.authorAlaca, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:55:53Z
dc.date.available2020-12-07T07:55:53Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110344
dc.description.abstractBu araştırma, fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modelinin ortaokul altıncısınıf öğrencilerinin akademik başarıları, tutumları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisiniincelemek için yapılmıştır.Araştırma, 2013–2014 eğitim ve öğretim yılı birinci döneminde Çanakkale ili Geliboluilçesi Hâkimiyet-i Milliye Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 6/A, 6/B, 6/C ve 6/Dsınıflarının öğrencileri olmak üzere toplam 80 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaön test- son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. 'Maddenin Tanecikli Yapısı 'ünitesi kapsamında yer alan konular, kuantum öğrenme modeline göre tasarlanmış, ders planı,materyaller ve etkinlikler geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları belirlenirken yapılan öntest sonuçları temel alınmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 28 ders saatinikapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile başarı,tutum ve kalıcılık testi ölçek olarak kullanılmıştır. Başarı ve tutum testleri her iki gruba dadeneysel işlem öncesi ön test ve deneysel işlem sonrası son test olarak uygulanmıştır.Araştırma sürecinde deney grubunda kuantum öğrenme, kontrol grubunda ise yapılandırmacıöğrenme temel alınmıştır. İki bağımlı grup karşılaştırmalarında normal dağılıma sahipdeğişkenler için eşleştirilmiş t testi, normal dağılmayan değişkenler için Wilcoxen testlerikullanılmıştır. Ölçeklerin iç tutarlılığı Cronbach alfa katsayısı ile belirlenmiştir. İstatistikselanalizler için SPSS 22 paket programı kullanılmış ve p<0.05 istatistiksel olarak anlamlı kabuledilmiştir. Ayrıca öğrenci günlükleri ve deney grubu öğrencileri (4 kız-4 erkek) ile yapılangörüşme kayıtları da değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, Kuantum Öğrenme Modelinin fen bilimleri dersinde akademikbaşarı ve tutum üzerine etkisinin anlamlı düzeyde olmadığı görülmüştür. Ancak öğrenmeninkalıcılığı üzerine etkisinin olumlu yönde olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme, Fen eğitimi, Akademik Başarı, Tutum,kalıcılık
dc.description.abstractThis study quantum model of learning in science teaching sixth grade students of thesecondary school academic achievement, attitudes and learning was conducted to examine theeffect on retention.Research, 2013-2014 academic year, the first term of the province of CanakkaleGallipoli district Sovereignty-i Milli Middle School, studying at the 6 / A, 6 / B, 6 / C and 6 /E classes of students for a total of 80 students was carried out. Pre-test and post-test controlgroup research was conducted in experimental models. 'Particulate Structure of Matter' unitwithin the scope of topics, designed according to the quantum model of learning, lesson plans,materials and activities have been developed. When determining the experimental and controlgroups were based on preliminary test results. Research, for a total of 4 hours per week withina period of 28 hours was carried out covering. To collect data for the purpose of achievement,attitude and retention test was used as a scale. Achievement and attitude tests before theexperimental procedure in both groups pre-test and post-test was administered after theexperimental procedure. Quantum in the experimental group during the research process,learning is based on constructivist learning in the control group. Two dependent variableswith normal distribution for group comparisons paired t test, Wilcox test for normallydistributed variables were used. The internal consistency of the scale was determined byCronbach's alpha coefficient. SPSS 22 software package for statistical analysis and p <0.05was considered statistically significant. In addition, students in the experimental group logsand students (four girls and four boys) were assessed in interviews with records.As a result, Quantum Learning Model in science classes effect on academicachievement and attitudes were found to be significant. However, the persistence of the effecton learning was found to be positive.Keywords: Quantum Learning, Science Education, Academic Achievement, Attitude,Persistenceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi
dc.title.alternativeQuantum of science based learning model learning secondary school students ' academic achievement , attitudes and its effect on retention of learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmKuantum learning model
dc.subject.ytmInstructional models
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.identifier.yokid10054209
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375587
dc.description.pages208
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess