dc.contributor.advisor | Arı, Ercan | |
dc.contributor.author | Alaca, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:55:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:55:53Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110344 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modelinin ortaokul altıncısınıf öğrencilerinin akademik başarıları, tutumları ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisiniincelemek için yapılmıştır.Araştırma, 2013–2014 eğitim ve öğretim yılı birinci döneminde Çanakkale ili Geliboluilçesi Hâkimiyet-i Milliye Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 6/A, 6/B, 6/C ve 6/Dsınıflarının öğrencileri olmak üzere toplam 80 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaön test- son test kontrol gruplu deneysel modelde yapılmıştır. 'Maddenin Tanecikli Yapısı 'ünitesi kapsamında yer alan konular, kuantum öğrenme modeline göre tasarlanmış, ders planı,materyaller ve etkinlikler geliştirilmiştir. Deney ve kontrol grupları belirlenirken yapılan öntest sonuçları temel alınmıştır. Araştırma, haftada 4 saat olmak üzere toplam 28 ders saatinikapsayan süre içerisinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacı ile başarı,tutum ve kalıcılık testi ölçek olarak kullanılmıştır. Başarı ve tutum testleri her iki gruba dadeneysel işlem öncesi ön test ve deneysel işlem sonrası son test olarak uygulanmıştır.Araştırma sürecinde deney grubunda kuantum öğrenme, kontrol grubunda ise yapılandırmacıöğrenme temel alınmıştır. İki bağımlı grup karşılaştırmalarında normal dağılıma sahipdeğişkenler için eşleştirilmiş t testi, normal dağılmayan değişkenler için Wilcoxen testlerikullanılmıştır. Ölçeklerin iç tutarlılığı Cronbach alfa katsayısı ile belirlenmiştir. İstatistikselanalizler için SPSS 22 paket programı kullanılmış ve p<0.05 istatistiksel olarak anlamlı kabuledilmiştir. Ayrıca öğrenci günlükleri ve deney grubu öğrencileri (4 kız-4 erkek) ile yapılangörüşme kayıtları da değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda, Kuantum Öğrenme Modelinin fen bilimleri dersinde akademikbaşarı ve tutum üzerine etkisinin anlamlı düzeyde olmadığı görülmüştür. Ancak öğrenmeninkalıcılığı üzerine etkisinin olumlu yönde olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kuantum Öğrenme, Fen eğitimi, Akademik Başarı, Tutum,kalıcılık | |
dc.description.abstract | This study quantum model of learning in science teaching sixth grade students of thesecondary school academic achievement, attitudes and learning was conducted to examine theeffect on retention.Research, 2013-2014 academic year, the first term of the province of CanakkaleGallipoli district Sovereignty-i Milli Middle School, studying at the 6 / A, 6 / B, 6 / C and 6 /E classes of students for a total of 80 students was carried out. Pre-test and post-test controlgroup research was conducted in experimental models. 'Particulate Structure of Matter' unitwithin the scope of topics, designed according to the quantum model of learning, lesson plans,materials and activities have been developed. When determining the experimental and controlgroups were based on preliminary test results. Research, for a total of 4 hours per week withina period of 28 hours was carried out covering. To collect data for the purpose of achievement,attitude and retention test was used as a scale. Achievement and attitude tests before theexperimental procedure in both groups pre-test and post-test was administered after theexperimental procedure. Quantum in the experimental group during the research process,learning is based on constructivist learning in the control group. Two dependent variableswith normal distribution for group comparisons paired t test, Wilcox test for normallydistributed variables were used. The internal consistency of the scale was determined byCronbach's alpha coefficient. SPSS 22 software package for statistical analysis and p <0.05was considered statistically significant. In addition, students in the experimental group logsand students (four girls and four boys) were assessed in interviews with records.As a result, Quantum Learning Model in science classes effect on academicachievement and attitudes were found to be significant. However, the persistence of the effecton learning was found to be positive.Keywords: Quantum Learning, Science Education, Academic Achievement, Attitude,Persistence | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kuantum öğrenme modeline dayalı fen bilimleri öğretiminin ortaokul öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve öğrenmenin kalıcılığı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | Quantum of science based learning model learning secondary school students ' academic achievement , attitudes and its effect on retention of learning | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Kuantum learning model | |
dc.subject.ytm | Instructional models | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.identifier.yokid | 10054209 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 375587 | |
dc.description.pages | 208 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |