Kutadgu Bilig`e göre liderlik eğitimi
dc.contributor.advisor | Aydın, Mesut | |
dc.contributor.author | Kaya, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:55:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:55:21Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110304 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Türk kültür tarihinin en önemli kaynaklarından birisi olan Kutadgu Bilig'i liderlik eğitimini açısından değerlendirmektir. Bu kapsamda ilk olarak, Türk devlet anlayışına, Türk devlet düşüncesinin temel öğelerine (istiklâl, kut, hâkimiyet, halk), devletin unsurlarına, Türk yöneticilerinin liderlik anlayışlarına, Karahanlı devletine ve çalışmada ana kaynağımız olan Kutadgu Bilig'in ana hatlarına kısaca değinilmiştir. Daha sonra lider ve liderlik tanımlarına, Yönetici ve lider arasındaki farklara, temel liderlik özelliklerine, liderlik kuramları ve liderlik biçimlerine kısaca yer verilmiştir. Son bölümde ise liderlikle ilgili Kutadgu Bilig'de var olan beyitler belirlenmiş olup, bu beyitler temel liderlik özellikleri açısından yedi başlık altında sınıflandırılmıştır. Sınıflandırılan beyitler; günümüz liderlik anlayışı açısından, günümüz liderlik biçimleri açısından ve çağdaş liderlik kuramları açısından ayrı ayrı değerlendirilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonunda ise Kutadgu Bilig'in yazıldığı dönem liderlik anlayışı ile günümüz liderlik anlayışı arasında birçok alanda benzerlik olduğu tespit edilmiştir. Bu Araştırma sonucunda elde edilen verilere bağlı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kutadgu Bilig, Yusuf Has Hacib, Liderlik, Kut, Hâkimiyet. | |
dc.description.abstract | The purpose of this research is to evaluate Kutadgu Bilig, who is one of the most important sources of the history of Turkish culture, in terms of leadership training. First, in this context, the Turkish state to the understanding, the basic elements of the Turkish state thinking (independence,kut-a belief in power of leading given by God-, sovereignty, people), the state elements of the Turkish managers of leadership understanding, Karahan state and Kutadgu Bilig, who is our main source of work, is briefly mentioned. Then, the leaders and the leadership definitions, the difference between managers and leaders, the basic leadership qualities, leadership theory and leadership styles are given briefly. In the last section, couplets which are concerned with the leadership in Kutadgu Bilig are identified and these verses are classified under seven headings in terms of basic leadership qualities. Classified couplets are assessed and reviewed separately in terms of today's leadership style and of leadership understanding and of today's contemporary leadership theories.At the end of the study, similarities are found in many areas between the period of Kutadgu Bilig in which the concept of leadership was written and today's leadership understanding. Depending on the data obtained as a result of this research various suggestions have been made.Key Words: Kutadgu Bilig, Yusuf Has Hacib, Leadershıp, happiness, dominance | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Kutadgu Bilig`e göre liderlik eğitimi | |
dc.title.alternative | Leadership training according to Kutadgu Bi̇li̇g | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | State administration | |
dc.subject.ytm | Kutadgu Bilig | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Leadership | |
dc.subject.ytm | Manager training | |
dc.subject.ytm | Turks | |
dc.identifier.yokid | 10083894 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 405468 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |