Müzik öğretmenlerinin bireysel profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi: Malatya il örneği
dc.contributor.advisor | Yurga, Cemal | |
dc.contributor.author | Şentürk, Zeynel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:55:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:55:19Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110300 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın genel amacı, müzik öğretmenlerinin profil özelliklerinin belirlenerek müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bu araştırma ilişkisel tarama modelinde oluşturulmuştur. Araştırmada; müzik öğretmenlerinin profil bu özellikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki konularında durum tespiti yapıldığından dolayı, çalışma betimsel nitelik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Malatya il ve ilçelerinde görev yapan müzik öğretmenleri (n=190) oluşturmuştur.Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; MÖPÖF, ÖMTÖ ve müzik öğretmenleri ve bu öğretmenlerin görev yaptıkları okulların belirlenmesi için kullanılan Malatya Milli Eğitim Müdürlüğü veri tabanıdır. MÖPÖF ve ÖMTÖ formlarından elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programına işlenmiş ve analizler yapılmıştır. Güvenirlik düzeyleri Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı ile incelenmiştir. MÖPÖF ve ÖMTÖ arasındaki ilişkilerin incelenmesi için bağımsız değişkenin iki olduğu durumlarda ilişkisiz gruplar t-testi ve Levene testi yapılmıştır. Bağımsız değişkenin ikiden fazla olduğu durumlarda tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Welch's F testleri uygulanmıştır. Welch's F testinin anlamlı çıktığı durumlarda gruplararası farklılıkların belirlenmesi için Games- Howell testi yapılmıştır. Etki büyüklüklerinin belirlenmesi işleminde ise t testleri için Cohen's d değerleri bulunmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre; Müzik öğretmenlerinin çoğunluğunun genel lise ve İnönü Üniversitesi mezunu olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin KPSS puanına göre dağılımına ilişkin sonuçlar incelendiğinde, çoğunluğu 55-65 aralığında puan alanlar oluşturmaktadır. Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin dağılımda en yoğun grup olduğu bulunmuştur. Müzik öğretmenlerinin ders saatine ilişkin dağılımlarına bakıldığında, en yoğun grubun 11-15 saat girenler olduğu tespit edilmekle beraber çoğunluğun 11-15 ve 16-20 saat derse giren öğretmenlerden oluştuğu sonucu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yarıya yakın bir bölümünün bulundukları okulda 5-9 yıllık bir zaman dilimi boyunca çalıştıkları görülmüştür. Çalışma grubunun yarısına yakın bir kısmının ek iş yapmadığı görülmüştür. Müzik derslerinde, öğretmenlerin çoğunluğunun blokflüt ve klavye çalgılarını en çok kullandıkları tespit edilmiştir. Kadın öğretmenlerin ÖMTÖ puanlarının ve Sevgi boyutu puanlarının erkek öğretmenlerden yüksek olduğu sonucu bulunmuştur. Öğretmenlerin mesleklerine yönelik tutumlarında mezun oldukları lise türüne göre sadece sevgi boyutunda anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. İmam-hatip liselerinden mezun olanların, genel lise mezunu öğretmenlere göre mesleklerine duydukları sevginin daha yoğun olduğu bulunmuştur. Mezun olunan programa göre ÖMTÖ toplam ve Sevgi boyutu puanlarında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Müzik öğretmenliği programlarından mezun olanların mesleklerine yönelik duydukları sevgi düzeyinin, GSF, konservatuvar ve diğer programlardan mezun olup müzik öğretmeni olanlara göre anlamlı ve yüksek etki düzeyinde daha düşük olduğu görülmektedir. Müzik öğretmenlerinin mesleklerine yönelik duydukları sevgi ve tutum düzeyinin, ek iş yapma durumlarına göre anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. En çok dinlenilen müzik türüne göre ÖMTÖ toplam puanlarında ve Sevgi boyutu puanlarında anlamlı farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Klasik Batı Müziği dinleyenlerin; THM, TSM ve diğer müzik türlerini en çok dinleyenlere göre mesleklerine verdileri sevgi düzeyinin; THM ve TSM dinleyenlere göre ise mesleklerine yönelik tutum düzeylerinin anlamlı bir biçimde daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The overall objective of this study is determining the profile properties of a music teacher their attitudes toward the profession. This research was created in the relational model. In the study; main purpose is relation between Music teachers' profiles and attitudes toward profession. So the work bears descriptive nature. Working group of the study consisted who worked on 2014-2015 academic year at Malatya province and district music teachers.Data collection instruments used in the study;MÖPÖF,ÖMTÖ and to determine the schools they work these teachers from Malatya Directorate of National Education is the database. The data obtained from the MÖPÖF and ÖMTÖ forms processed and analyzed by using SPSS 21.0 software. Reliability levels were measured by Cronbach's alpha coefficient of internal consistency. In the Relations beetween MÖPÖF and ÖMTÖ where two arguments unrelated to the study t-test and Levanese test were used. Where there are more than two independent variables One-way analysis of variance (ANOVA) and Welch's F tests were applied. Welch's F test to be meaningful in the case for the determination of inter-group differences Games- Howell test was performed. The process of determining the effect size Cohen's d values was used for t tests.According to research; the majority was found that music teacher to be a graduate of İnönü University and public school. When examining the results for the distribution of teachers KPSS scores, the majority of scores in the 55-65 range. The distribution of the teachers were the most intense band in `middle school`. When it looks at the number of course hours of music teachers, they are entering the 11-15 hours of intensive group were found to have a significant share in the 11-15 and 16-20 hours of classes entering teacher. Teachers in schools where they have been shown to work in a nearly half during the 5-9 year time frames. The study group showed that close to half of do not work in additional work. In music lessons, the majority of teachers were found to use the most recorder and keyboard instrument. Female teachers' ÖMTÖ results and love factor were higher than the scores of male teachers'. Statistically significant differences were detected only in love dimension according to the type of high school they graduated toward the profession of teacher. The graduates of the religious school, in their love for their profession according to the general high school teacher was found to be more intense. According to graduated programme; there were significant differences at Total ÖMTE and Love dimension. Music teachers and attitudes of their love for the profession, it was determined that additional work to make a significant difference to the situation. According to most listened music; there were significant differences at Total ÖMTE and Love dimension scores. The teachers listened to classical music; according to the teachers listen to other musical genres, in a meaningful way, the level of attitude and love for the profession has concluded that higher. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik öğretmenlerinin bireysel profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi: Malatya il örneği | |
dc.title.alternative | Evaluation of music teachers' profile and individual properties and attitude towards teaching profession: Malatya sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Malatya | |
dc.subject.ytm | Profile | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Personality traits | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.identifier.yokid | 10082073 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 405463 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |