dc.contributor.advisor | İçbay, Mehmet Ali | |
dc.contributor.author | Koçak, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:55:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:55:13Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110293 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yabancı dil (ingilizce) öğreniminde öğrencilerin performans sergileme süreci incelenerek, yabancı dil öğretimi esnasında bu bağlantıların kullanılması yolu ile yabancı dil öğretiminin niteliğini yükselterek öğretimdeki başarıyı artırabilmek amaçlanmıştır. Bunun için, araştırma 'eylem araştırması' (action research) biçiminde desenlenmiştir. Eylem araştırmasında, eylemlerin ve öğretimin niteliğini anlamak ve iyileştirmek için gerçek sınıf veya okul durumunu çalışma süreci olarak tanımlanmaktadır.Araştırma ortamının belirlenmesinde, araştırmacının Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede İngilizce öğretmeni olarak çalışıyor olmasının payı büyüktür. Bu araştırmanın katılımcıları Tekirdağ ili, Şarköy ilçesindeki bir lisedeki 9-A sınıfı öğrencileri, bu sınıftaki öğrencilerin velileri, 9-A sınıfına giren öğretmenler ve 9-A sınıfının İngilizce dersine girmekte olan araştırmacının kendisidir. Araştırmada katılımcı bilgilerinin gizliliği esas alındığından bu araştırma raporunda okulun adı kullanılmamıştır.Araştırma sorularına cevap bulabilmek için hem nitel hem de nicel veriler kullanılmıştır. Araştırma da kullanılacak olan veri araçları, imkânlar ve ortam şartları hesaba katılarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Bu sebeple, çalışmada video kaydı, görüşme, gözlem, araştırma notları, öğrenci ödevleri ve performansları, öğrenci tanıma fişleri kullanılmıştır. Araştırmanın uygulamasında, video çekimleri 16 Ekim 2014 - 10 Aralık 2014 tarihleri arasında yapılmış, gözlemler ise 2014-2015 akademik yılının ilk dönemi boyunca sürmüştür. Verilerin analizinde 'içerik analizi' yaklaşımı benimsenmiştir. Birbirine benzeyen veriler belirli kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilmiş, anlaşılabilir bir biçimde düzenlenerek yorumlanmıştır. Yapılan araştırma sonucunda, yabancı dil öğreniminde edinilen teorik bilgilerin performansa dönüşümü sürecine ve bu dönüşüme engel olabilecek etmenler hakkında çok boyutlu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğrencilerin klasik, salt dil bilgisi ve yapı odaklı yabancı dil eğitimi yerine; hedef dilin daha çok bir bağlam üzerinde kullanıldığı, iletişimsel ve ihtiyaçlar doğrultusunda yönlendirilen bir yabancı dil eğitimi ile edindikleri teorik bilgileri performansa daha kolay geçirebildikleri görülmüştür. Elde edilen sonuçlara dayanarak, bahsedilen süreç hakkında öğrenci, öğretmen, okul yönetimi ve öğrenci velisini ilgilendiren önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: yabancı dil öğretimi, yabancı dil öğrenimi, öğrenme ve performans, eylem araştırması. | |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to enhance the success of foreign language teaching by use of connections coming in sight via examining the process of displaying performance in foreign language (English) learning period. For this, 'Action Research' has been used as a model. In action research, the actual classroom or school environment is defined as study area to find out and improve the quality of acts and instruction.In the period of determining the study area, it has an important part that researcher has been working as an English teacher in a high school of Ministry of National Education. The participants of this study are students who study in 9-A class of a high school in Şarköy/ Tekirdağ, students' parents, teachers who have lessons in 9-A class and the researcher's himself who has English lessons in 9-A class. In this research, since the confidentiality of participants' information is protected, the name of the school where the study took place is not used.In order to find the answers of this study's questions, both qualitative and quantitative data were used. Data collection tools were organized by researcher's himself by taking account of possibilities and circumstances. That's why, in this study, video recordings, interviews, observations, research notes, students' homework and projects and student recognition forms were used. In the process of implementation of the study, video recordings were shot between 16.10.2014 - 10.12.2014, observations were made throughout the fist academic term of 2014-2015 academic year. In data analyzing process 'content analysis' were used. Similar data were gathered within the frame of defined notions and themes, and then these data were organized and interpreted comprehensibly.In consequence of this study, multiple results have been made out about the process of putting theory into the action in foreign language learning and hindrances of this process. It can be said that instead of classic, grammar based and form focused foreign language teaching system; a foreign language teaching approach in which target language is used in a context, communicative and guided in accordance with linguistic needs is more efficient in term of putting theoretical foreign language knowledge into practice. Depending on the findings, a number of recommendations are suggested from the point of student, teacher, school management and students' parents.Keywords: foreign language teaching, foreign language learning, learning and performance, action research. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil (İngilizce) öğreniminde öğrencilerin performans sergileme süreci: Bir eylem araştırması | |
dc.title.alternative | The process of displaying performance in foreign language (English) learning: An action research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance development | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Educational science | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.identifier.yokid | 10087697 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429211 | |
dc.description.pages | 270 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |