Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Bayram
dc.contributor.authorGülçek, Nihal
dc.date.accessioned2020-12-07T07:55:03Z
dc.date.available2020-12-07T07:55:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110279
dc.description.abstractFen bilgisi programının yenilenmesiyle öğrencilerin daha aktif olmaları hedeflenmiştir. Bu hedef doğrultusunda yapılandırmacı yaklaşıma uygun yöntem ve teknikler denenmiştir.Öğrencilerin bu program dahilindeki kazanımlarını elde etmede, öğretmenlerin payının büyük olduğu düşünülmektedir. Bu yüzden, bu çalışmada fen öğretiminde son yıllarda kullanılan bir yöntem olan Akran Öğretiminin Fen Başarısına Etkisini incelemek üzere öğretmen adaylarıyla çalışılması uygun görülmüştür.Araştırmanın örneklemini 2011-2012 akademik yıllı, İnönü Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Sınıf Öğretmenliği bölümlerinde olmak üzere 128 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Araştırma deneysel bir çalışmadır. Öncelikle araştırma konusu olarak belirlenen Gazlar konusuyla ilgili ön test yapılmış, test sonucuna göre deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Daha sonra bir sınıfta deney gruplarıyla akran öğretimine uygun ders işlenirken, aynı anda diğer bir sınıfta klasik yöntemlerle ders işlenilmesi sağlanmıştır. Gazlar konusuna ayrılan 2 haftalık ders işleme süresi sonunda son test yapılmış gruplar arsında anlamlı bir fark olup olmadığı, t -testiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarından elde edilen bulgular şöyledir:Deney ve kontrol grubu son test sonuçları karşılaştırıldığında, son testte akran öğretimi yöntemi ile öğretim yapılan deney grubunun puanları geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubunun son testine göre yükselmesine rağmen anlamlı bir fark tespit edilemedi.Anahtar Kelimeler: Akran eğitimi, ön test, son test, deney grubu, kontrol grubu
dc.description.abstractWith the renewing of the program of science teaching, it is aimed that students will be more active. Regarding this aim, techniques convenient to constructivism have been tested.In achieving of the functions of this program, it is thought that teachers' roles; thereby teacher candidates' roles are very important. Therefore; in this study `The effects of peer instruction which is a technique used in recent years, is approved to be analyzed and in this stage it is also approved to study with the teacher candidates.In this study independent groups have been used. 128 teacher candidates attending to Inonu University Science education and primary school education sections in normal and evening education in 2011-2012 education year comprise the sample of the survey.The survey is an experimental study. Firstly, a pretest about the subject `gasses` has been applied and then according to the test results, experiment and control groups have been constructed. After that a lesson was applied according to the peer instruction technique in a class while in the other class it was applied in a classical method all at the same time. At the end of the two weeks period which is spared for the subject of gasses, a post-test was applied whether there is a fundamental difference between the groups applied pre-test and post-test.The findings obtained from the result of the survey are these:When the results of the pretest-last test of the experiment group and control group, not a significant difference is obtained in favor of experiment group. Although the marks of the experiment group applied peer education method increase in last test, not a significant difference is obtained from the last test of the control group applied traditional education method.Key words: Peer Education, Preliminary Test, His Test, Experiment Group, Control Group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının ideal gazlar konusundaki fen başarısına akran öğretiminin etkisi
dc.title.alternativeThe effects of peer educati̇on on the candi̇date teachers' success of sci̇ence in the subject of i̇deal gases
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPeer collaboration
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPeer education
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmGases
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid10075668
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid405466
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess