Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Erol
dc.contributor.authorKoç, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:55:01Z
dc.date.available2020-12-07T07:55:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110276
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye'nin farklı bölgelerinde görev yapan farklı fakülte, bölüm ve programlardan mezun olan Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerini analiz ederek aralarında mesleki yeterlilik bakımından varsa fark bunu ortaya koymak ve Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin yeterlik algı düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını tespit etmektir. Bu nedenle tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Malatya, Mardin ve Sivas illerinde bulunan 403 kişinin verdiği cevaplardan eksik ve hatalı olan 5 anketin analiz dışında tutulmasıyla, 398 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplamak amacı ölçek oluşturulmuştur. Bilgi formundan elde edilen bilgiler yardımıyla öğretmenlerin bu özellikleri ile yeterlilik algıları arasında anlamlı bir farkın olup olmadığına bakılmıştır. Araştırma sorularından oluşan ölçeğin alt boyutlarını tespit etmek amacıyla faktör analizi yapılmıştır. Faktör yapısını belirlemek amacıyla, 398 kişinin ölçeğe verdiği tepkilerden elde edilen puanlara, temel bileşenler faktör analizi uygulanmıştır. Veri setinin faktör analizine uygunluğunun test edilmesi için, Kaiser – Meyer – Olkin (KMO) örneklem yeterliliği testi ve Bartlett küresellik testi uygulanmıştır. KMO değeri kabul edilebilir sınır olan 0.70'in üzerinde 0.90 olarak tespit edilmiş, Bartlett küresellik testi de 0.50'nin üzerinde olduğu ve 0.05 önem derecesinde anlamlı olduğundan veri seti faktör analizine uygun bulunmuştur. Bulunan KMO katsayısı verilerin analize uygun olduğunu göstermektedir. Varyansı açıklama oranının 0.50 ve üzerinde olması ölçütü esas alınmıştır. Değişkenlerin içsel tutarlılıklarının hesaplanmasında Cronbach Alpha değeri kullanılmıştır. Mesleki yeterlilik ölçeğinin genel güvenilirlik katsayısı ise 0.895 olarak tespit edilmiştir. Değişkenlere ait görüşlerin dağılımının normalliği SPSS programı yardımıyla Kolmogorov – Smirnov testi ile analiz edilmiştir. Test sonucuna göre; değişkenlerin normal dağılım göstermediği görülmektedir. Çözümlemeler non-parametrik teknikler kullanılarak yapılmıştır. Mesleki yeterlilik cinsiyete, yaşa, mesleki deneyim süresine, mezun olunan programa göre farklılık göstermediği, Mesleki yeterlilik görev yapılan ile, mezun olunan fakülteye ve eğitim durumuna göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Yeterlilik, Öz-Yeterlik Algısı, Mesleki Yeterlilik, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum, Sosyal Bilgiler, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
dc.description.abstractThe aim of this research, Turkey, where he worked in different parts of different faculties, Social Studies Teachers who have graduated from department sand programs by analyzing professional proficiency among them if the difference in terms of professional competence and Social Studies Teachers that qualification for the teaching profession with the perception of the levels is to determine their stance. For this reason the scan model. The research universe, Adıyaman, Diyarbakır, Elazığ, Gaziantep, Malatya, Mardin and Sivas Located in the provinces 403 response from the person missing and excluded from analys is the faulty 5 of the survey, 398 form teachers. The purpose of the scale has been established to collect data. Information with the help of information obtained from teachers that features a significant difference between the perceptions of proficiency with whether or not it is deprecated. The bottom of the scale of the research question to determine the dimensions of the factor analysis. Factor in order to determine the structure, resulting from the person's reaction scale 398 points, basic components factor analysis has been applied. The factor analysis of the suitability of the data set for testing, Kaiser-Meyer – Olkin (KMO) adequacy of the test sample and Bartlett has been applied in the global test. KMO value over the acceptable margins have been identified as 0.90 0.70, Bartlett is over and the global test 0.50 0.05 is the importance of meaningful analysis of the data set factor. The appropriate analysis of the data shows that the coefficient of CCE. The ratio of the variance explanation based on the criterion of 0.50 and. The internal consistency of variables in calculating Cronbach Alpha value is used. General professional competence scale reliability coefficient is 0.895.The normal distribution of variables in a Talkback with the help of SPSS program Kolmogorov – Smirnov test have been analyzed. According to the results of the test; does not show a normal distribution of the variables. Analyses were carried out using non-parametric techniques.Professional competence in gender, age, duration of professional experience, graduated according to the program does not show differences, professional competence and training college graduates with the task made according to the differences have been identified.Based on the results obtained in a variety of research results and mades gestations.Keywords: perception of Proficiency, attitude towards the profession of teaching, Social Information, Class Teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenlerinin mesleki yeterliliklerinin analizi
dc.title.alternativeSocial studies teachers qualification analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSufficiency
dc.identifier.yokid10092201
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426404
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess