Osmanlı Döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi
dc.contributor.advisor | Şahin, Abdullah | |
dc.contributor.author | Yeşilyurt, Erhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:54:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:54:50Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110263 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi için yazılan Türkçe öğretim kitaplarından yola çıkılarak o dönemde İngilizlere yönelik Türkçe öğretim yöntemlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilere ulaşmada doküman analizi; verilerin incelenmesinde ise betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır.Bu çalışmada Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçe öğretmek amacıyla İngilizce yazılan 16 kitap incelenmiş ve sonuçlar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Araştırmada; `Osmanlı döneminde İngilizlere Türkçeyi öğretmek amacıyla ne tür metotlar uygulanmıştır?` sorusuna cevap aranmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılan araştırmada elde edilen verilerin analizi için betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Kitaplar incelendiğinde genel olarak dil bilgisi çeviri yöntemi kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İngilizlere Türkçe öğretimi, Türkçe öğretim yöntemleri, betimselanaliz, nitel analiz, yabancılara Türkçe öğretimi, Türkçe öğretimi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is To benefit from the Turkish education books for the teaching of English to Turkish during the Ottoman period and to determine Turkish teaching methods for English at that time. Qualitative research methods were used in this study. Access to data document analysis; for analysis of data, descriptive analysis and content analysis was used.In this study, 16 books were examined which was written in English to teach Turkish to English during the Ottoman period. The results has tried to put through.In the first part of the study, `Research Problems`, `Subject of Research`, `Research Objectives`, `The Importance of Research` `Limitations of the Study`, `Research Assumptions`, `Definitions` and `Literature` section contains. In the second part of the study teaching Turkish to foreigners, in the third part of the study methods were processed.The findings of the research are discussed in the fifth section. Proposals have beenmade according to the obtained results.Keywords: teaching Turkish to English, Turkish teaching methods, descriptive analysis, teaching Turkish. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Osmanlı Döneminde İngilizlere Türkçe öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching Turkish to English during the Ottoman Period | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Ottoman Period | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | British | |
dc.identifier.yokid | 10060370 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381203 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |