Ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgılarının müzik dersi öğretim programını gerçekleştirmedeki yeterliliği
dc.contributor.advisor | Kılıç Tapu, Ilgım | |
dc.contributor.author | Karataş, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:54:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:54:49Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-12-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110262 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ortaokul müzik eğitiminde kullanılan okul çalgılarının müzik dersi öğretim programlarındaki yerini ve müzik dersi öğretim programındaki belirlenen kazanımlara ulaşmadaki yeterliliğini araştırmaktır.Araştırma verileri, nitel araştırma yaklaşımlarından görüşme tekniğiyle gerçekleştirilmiş ve betimsel olarak çözümlenmiştir. Araştırmada kullanılan ölçme aracı öğretmen görüşme formudur. Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden görüşme yöntemi, 16'sı kadın, 9'u erkek olmak üzere 25 öğretmene ayrıntılı ve derinlemesine bilgi toplanarak uygulanmıştır.Araştırmanın evrenini, Kayseri ilindeki MEB'e bağlı devlet okullarında müzik dersini yürüten müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Kayseri ilinde bulunan merkez ilçelerdeki, MEB'e bağlı devlet okullarında müzik dersini yürüten müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma örnekleminde, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yoluna gidilmiştir. Müzik öğretmenlerine uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilen nitel verilerin analiz edilmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmış ve bulgular yorumlanmıştır.Araştırma bulguları doğrultusunda, ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgıları eğitiminin daha etkili ve daha verimli yapılabilmesi, bu konuda karşılaşılan sorunlar ve bu sorunların giderilebilmesi için çözüm önerileri sunulmaktır. Uygulanan görüşme formu sonucunda elde edilen veriler değerlendirilerek, ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgılarının öğretim programını gerçekleştirme konusunda yetersiz kaldığı, müzik derslerinde kullanılan çalgıların çok kısıtlı olduğu, öğretmenlerin ve öğrencilerin ortaokul müzik derslerinde kullanılması amacıyla blok flüt dışındaki çalgıları edinmekte güçlük çektikleri ve derslerde kullanılacak olan çalgıların müzik derslerine olan ilgiyi arttırdığı sonucuna varılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak, ortaokul müzik derslerinin çalgı eğitimi boyutu açısından gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerin blok flüt dışında kullanabilecekleri okul çalgılarına yönlendirilmeleri, çalgı edinebilmeleri için veli ve okul idaresinin desteği alınmalı, öğrencilerin farklı okul çalgılarına karşı beğenileri arttırılmalıdır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate the place of the school musical instruments used secondary school in the curriculum of the music education and adequacy of the school musical instruments in implementing secondary school music curriculum.The research data was carried out by interviewing techniques and analyzed descriptively.Teacher interview form was used in the research.As a qualitative research interview method was applied to 25 teachers, 16 of them are women and 9 of them are men, to gather detailed and in-depth information.The population of the investigation constitutes the music teachers working atpublic schools in Kayseri province. The sample group of the studyconstitutes the music teachers working atpublic schools in Kayseri city center.In this research convenience sampling was used. In analyzing qualitative data obtained from semi-structured interviews form applied to music teacherscontent analysis technique was used and the results were interpreted.In accordance with the research findings, solutions are offered to make secondary school music instruments education more effectively and more efficiently, and to eliminate the problems encountered on this issue. After evaluating the data obtained from the applied interview form, it is concluded that instruments used in music lessons in secondary schools is inadequate in performing the curriculum, the instruments used in music lessons is too limited, teachers and students have difficulty in obtaining musical instruments for music lessonsexcept from block flute and the instruments used in the lessons increased the interest in music course. In the light of these results, it can be offered that for secondary school music education's achieving instrument training, students should be encouraged to play other school instrumentsas well as blockflute, the support of parents and the school administration should be taken to let students obtain musical instruments and students appreciation of different school instruments should be increased. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ortaokul müzik derslerinde kullanılan okul çalgılarının müzik dersi öğretim programını gerçekleştirmedeki yeterliliği | |
dc.title.alternative | The adequacy of the school musical instruments in implementing secondary school music curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-12-10 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Relization level of the objectives | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.identifier.yokid | 10095375 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 426406 | |
dc.description.pages | 119 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |