Show simple item record

dc.contributor.advisorKılınç, Aziz
dc.contributor.authorGün, Salih
dc.date.accessioned2020-12-07T07:54:48Z
dc.date.available2020-12-07T07:54:48Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110260
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Web 2.0 sesli ve görüntülü görüşme (Skype) uygulamalarının yabancılara Türkçe öğretiminde öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye etkisini tespit etmek, öğrencinin süreç sonunda bu uygulamaya karşı görüşlerinin neler olduğunu öğrenmek olarak belirlenmiştir. Bu araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri için yarı deneysel desenlerden ön test ve son test kontrol gruplu model; nitel verileri için odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında İstanbul il merkezinde öğrenim gören B2 öğrencileri oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise 30 öğrenciden oluşmaktadır. Katılımcıların % 43,33'ü kız , % 56.66'sı erkek öğrencidir. Araştırma verileri Sallabaş (2001) tarafından geliştirilip geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Konuşma Değerlendirme Ölçeği ile toplanmıştır. Öğrencilerin demografik bilgilerinin elde edilmesinde araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde İçerik Analizi, Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk testi, Eşleştirilmiş Grup T-testi ve T testi kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22.0 programıyla yapılmıştır.Araştırmanın sonunda, başarı değişim (kazanım) düzeyi olarak bakıldığında Web 2.0 sesli ve görüntülü görüşme (Skype) uygulamaları konuşma becerisi üzerinde olumlu bir etki yapmış ve deney grubu lehine bir gelişim kaydedilmiştir. Bu gelişim, yeterli düzeyde olmadığı için grup ortalamaları arasındaki fark, istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak Türkçe, Konuşma Becerisi, Web 2.0 sesli ve görüntülü görüşme uygulamaları
dc.description.abstractThe aim of this study is to find out whether Web 2.0 Visual and Auditory Communication (Skype) Applications have a positive effect on the learning of the Turkish language and to discover the opinion of the students on the program at the end of the process.The mixed method has been used in this research. For quantitative data of the research,pre-test, post-test, control group model were used among experimental patterns; and focusgroup and individual interviews were used for qualitative data. The sample of this study wascomposed of thirty students. The research group was consisted of the students learningTurkish at B2 level in the courses in Istanbul city center in the 2014-2015 educational year.The percentage of the students in the research group was 43.33 % female and 56.66 % male.The data collected were analyzed through a Speaking Assessment Rubric developed bySallabas (2001) for testing to be both reliable and valid. The demographic information of thestudents was collected through a Personal Information Form that was prepared by theresearcher. To analyze the data, Content analysis, Kolmogorov-Smirnov, Shapiro-Wilk test,Paired sample T-test and independent samples T test were used. To analyze quantitative data,SPSS 22.0 was used.At the end of the research, as far as the change level of success, it was observed thatWeb 2.0 Visual and Auditory Communication (Skype) Application has a positive effect onspeaking abilities, and it has been recorded that this application has helped the control group.Since this improvement was not at a sufficient level, the difference among the group averageswas not found statistically meaningful.Key words: Turkish as a foreign language, speaking abilities, of Web 2.0 Visual andAuditory Communication (Skype).en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde web 2. 0 sesli ve görüntülü görüşme (Skype) uygulamalarının konuşma becerisine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of web 2. 0 visual and auditory communication (Skype) applications on the speaking ability in the Turkish teaching as a foreign language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWeb based education
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmSpeaking
dc.subject.ytmSpeaking skills
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmVisual-auditory communication
dc.identifier.yokid10049898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395891
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess