dc.contributor.advisor | Tok, Mehmet | |
dc.contributor.author | Bostanoğlu, Osman | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:54:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:54:45Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110257 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarındaki önyargılar incelenmiştir. Türkçe öğretiminde dil becerileriyle birlikte zihinsel becerilerin de geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bu nedenle, Türkçe öğretiminde öğrencilerin hayat boyu kullanacakları bilgi ve becerileri kazanmaları beklenir.Türkçe dersi, dersin içeriği ve niteliği bakımından edebi eserler aracılığıyla milli kültürün yeni nesillere aktarımı, değerler eğitimi ve kişilik oluşturma sürecinde önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada, bünyesinde sevgi, saygı, güven, anlayış, kabul gibi anlamları taşıyan, demokrasi, barış, uyum, özgürlük gibi olumlu durumların ortaya çıkmasını sağlayan hoşgörü değerinin kazanılmaması sonucu ortaya çıkan önyargılar 9. sınıfların yazılı anlatımlarında tespit edilmeye çalışılmıştır.Bu araştırma, çalışmanın amaçlarına bağlı olarak `durum çalışması (casestudy)` şeklinde desenlemiştir. Araştırmada, durum çalışması desenlerinden 'iç içe geçmiş tek durum deseni' kullanılmıştır. Yapılan araştırmada ele alınan tek durum, 9.sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarda kullandıkları önyargıların tespit edilmesidir. Bu ana durumda, cinsiyetlere göre, köy ve kent merkezinde yaşayış şekline göre yazılı anlatımlardaki ön yargılarında nasıl bir değişim olduğu incelenmiştir.Araştırma grubunda yer alan katılımcılar, amaçlı örneklem seçme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi kullanılarak seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, kolay ulaşılabilir olması açısından Edirne'nin Keşan ilçesindeki liselerde 9. Sınıfta öğrenim gören 300 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda 9.sınıf öğrencilerinin farklı birçok millet hakkında önyargılarının olduğu görülmüştür. Hakkında en olumlu duygu ve düşünce belirtilen milletler Almanlar, İngilizler, Fransızlar, Amerikalılar, Ruslar, Japonlar, İtalyanlar ve Çinlilerdir. Bu milletler sadece olumlu duygu ve düşüncelerde değil olumsuz duygu ve düşüncelerde de ön plandadır. Kızlar ve erkeklerin arasında kullanılan ifadeler bakımından anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır. Aynı zamanda köyde ve kent merkezinde yaşayan öğrencilerin ifadeleri incelendiğinde de anlamlı bir fark ortaya çıkmamıştır.Anahtar Kelimeler: Önyargılar, Değerler Eğitimi, Yazılı Anlatım. | |
dc.description.abstract | In this study, the prejudices of 9th grade students in their writing expressions were investigated. In Turkish instruction, it has been aimed to develop language skills as well as mental skills. Therefore, in Turkish language teaching, students are expected to achieve knowledge and skills to be used during their lifetimes. Turkish course has an important place in transferring national culture to the new generations through literary work in terms of content and quality of the course, education of values and the process of creating personality. In this study, the prejudices of 9th grade students in their writing expressions resulting from not having the tolerance value that normally leads to emergence of positive factors such as democracy, peace, harmony and freedom, which contain meanings of loving, respecting, trusting, understanding and accepting each other. This study was designed as a `case study` in accordance with the objectives of the study. In the study, embedded single-case design, which is one of the designs of case study, was used. In the study conducted, the only case considered is to identify the prejudices of 9th grade students in their writing expressions. In this main case, it has been investigated how their prejudices on their writing expressions were changed depending on their gender and location of residency (urban or suburban areas). Participants taking part in the study group were selected using the convenience sampling method, which is one of the purposeful sampling methods. The study group consists of 300 9th grade students from high schools of Keşan district of Edirne Province in terms of being easily accessible. The content analysis was used to analyze the data obtained in this study.As a result of the study, it has been observed that 9th grade students have prejudices towards many different nationalities. Germans, British, French, Americans, Russians, Japans, Italians and Chines are the nations having the most positive feelings and thoughts from other students. However, there not only positive feelings and thoughts about these nations, but there are negative feelings and thoughts about them as well. There was no significant difference between boys and girls in terms of the expressions used among them. At the same time, considering the expressions of students living both in villages and in city centers, there was not a significant difference between them.Keywords: Prejudice, Education of Values, Written Expression | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 9. sınıf öğrencilerin yazılı anlatımlarında önyargıların incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating the prejudices of 9th grade student in their written expressions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Expression | |
dc.subject.ytm | Written expression | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Writing skills based | |
dc.subject.ytm | Prejudice | |
dc.identifier.yokid | 10060894 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 381196 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |