Show simple item record

dc.contributor.advisorArapgirlioğlu, Hasan
dc.contributor.advisorCirhinlioğlu, Fatma Gül
dc.contributor.authorKaçmaz, Derya
dc.date.accessioned2020-12-07T07:54:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:54:36Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110244
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, kişilik ve benlik boyutlarının öğrencilerin müzik tercihlerine etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma evrenini üniversite öğrencileri, örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde okuyan toplam 452 4. Sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; Beş Faktörlü Kişilik Envanteri, Benlik Kurgusu Ölçeği ve Kişisel Bilgi ve Müzik Tercih Formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için, SPSS 22. 0 paket programı kullanılmış; verilerin değerlendirilmesinde (Kolmogorov – Smirnov) varyans analizi, Tukey Testi, Kruskal – Wallis analizi kullanılmıştır. Benlik Kurgusu Ölçeğine ilişkin benlik toplam puanı, bağlaşık benlik puanı ve bağımsız benlik puanları karşılaştırılırken iki yönlü varyans analizi ve Bonferroni Testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, deneyime açıklık kişilik boyutu, arabesk ve pop müzik dışında bütün türlerde anlamlı farklılık göstermiştir. Dışadönüklük boyutu ise sadece Pop müzikte anlamlı bir fark göstermiştir. Bağımsız benlik boyutu sadece klasik batı müziği ve jazz – blues müzik türünde anlamlı farklılık göstermiştir. Bu verilerden hareketle, kişilik ve benlik boyutlarının öğrencilerin tercih ettikleri müzik türlerine etkilerinin olduğu söylenebilir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: müzik tercihleri, kişilik, benlik, müziğin sosyal psikolojisi.
dc.description.abstractAim of the research is analyzing effects of personality and self aspects on music preferences of students. The target population is 452 4th grade students' educated at Cumhuriyet University Training Faculty. Data collection tools are; Five Factor Inventory, Self – Construal Scale and music preference questionnaire. SPSS 22.0 packaged software used to analyze data by (Kolmogorov – Smirnov) analysis of variance, Tucey's test, Kruskall Wallis analyse, while comparing self aspects two way anova and Bonferroni Test. As a result of the research, openness aspect related to all music type except arabesk and pop music. Extraversion aspect just related with pop music. Independent self aspect just related to classical music and jazz – blues music. Consequently, we can state that; aspects of personality and self effects the music preferences of students. There are several suggestions in parallel with the results that gained from the research.Key words: music preference, personality, self, social psychology of music.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleÖğrencilerin kişilik ve benlik boyutlarının müzik tercihlerine etkisinin incelenmesi (Sivas örneği)
dc.title.alternativeAnalyzing effect of personality and self aspects on music preferences of students (Sivas sample)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-24
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPersonality
dc.subject.ytmEgo
dc.subject.ytmSocial psychology
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMusic preference
dc.identifier.yokid10119017
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid436953
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess