Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi
dc.contributor.advisor | Kılıç Tapu, Ilgım | |
dc.contributor.author | Topalak, Şefika | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:54:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:54:20Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110222 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimindeki etkisinin belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Çalışmada karma yöntem desenlerinden olan açıklayıcı desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu amaçlı örnekleme yöntemi ile 2015-2016 eğitim-öğretim yılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde farklı alanlarında öğrenim görmekte olan on bir üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deneysel desenlerden `son test kontrol gruplu model` ile yürütülmüş olan çalışmanın dördüncü ve sekizinci haftalarının sonunda Rubric ölçme aracı ile değerlendirme yapılmıştır.Veriler değerlendirilirken, tanımlayıcı, istatistiksel metotları (sayı, yüzde, ortalama, standart sapma) kullanılmıştır. Niceliksel verilerin karşılaştırılmasında iki bağımsız grup arasında Man Whitney-u testi, grup içi tekrarlı ölçümler arasındaki farkın belirlenmesinde ise Wilcoxon testi uygulanmış; çalışmanın nitel bölümünü oluşturan `öğrenci görüşmeleri` de içerik analizine tabi tutularak sonuçlandırılmıştır. Araştırma sonucunda çevrilmiş öğrenme modeli ile geleneksel öğrenme modeli arasında doğru ritimle çalabilmede, kabul edilebilir bir tempoda çalabilmede, müzikalitede, teknik davranışlarda ve parça bütünlüğü alanlarında deney grubu yönünde olumlu bir farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışma grubunun; çevrilmiş öğrenmeyi geri dönütlerle hazırlanmış, genel olarak akıcı ve açık bir video-çevrimiçi desteği, özgüveni kazandıran bir eğitim aracı olarak gördükleri; çevrilmiş öğrenme modelinin unutmayı önlediğini, daha çok uygulama yapabilme fırsatı sağlayarak bireysel hızda öğrenmeyi gerçekleştirdiğini, görsel ve işitsel hafızayı kuvvetlendirdiğini, motivasyonlarını artırarak derse aktif olarak katıldıklarını düşündükleri saptanmıştır. Anahtar Sözcükler: Piyano, başlangıç seviyesi piyano öğretimi, çevrilmiş öğrenme | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the effect of Flipped Classroom Model on the beginner level piano teaching. The descriptive method which is one of the mixed methods, is used in this study. The participants of the study are composed of 11 third year students who are studying in different fields at KTU Fatih Education Faculty in the academic year of 2015-2016. Purposive Sampling method is used in this study. The study cunducted by using `posttest control group design` which was one of the experimental designs and it was evaluated through Rubric assessment instrument at the end of the fourth and eight weeks. Descriptive, statistical methods (number, percentage, average, standard deviation) were used during the course of analyzing data. When comparing quantitative data, Man Whitney-u test was used between the two independent groups and Wilcoxon test was used in determing the difference between ingroup repeated assessments. `Student interviews` which constitute the qualitative part of the study, were analyzed and interpreted through content analysis. This study concluded that between flipped classroom model and the traditional model, there is a positive differentiation towards experimental group in the ability of playing accurate rythm, playing at an acceptable tempo, musicality, technical behaviour and the unity of the piece. Moreover, it determined that study group regarded flipped learning as generally fluent and clear online video support which was prepared with feedbacks and an education tool which builds self confidence, and this learning method prevented forgetting, implemented learning at an individual speed providing more chances for practices, improved audio-visual memory, and study group thought that they actively participated in the class increasing their motivation.Keywords: Piano, beginner level piano teaching, flipped learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Çevrilmiş öğrenme modelinin başlangıç seviyesi piyano öğretimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of flipped classroom model on the beginner level piano teaching | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Instrumental education | |
dc.subject.ytm | Piano | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.identifier.yokid | 10134964 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 452188 | |
dc.description.pages | 166 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |