Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuş, Emine
dc.contributor.authorHayli, Rüstem Göktürk
dc.date.accessioned2020-12-07T07:54:11Z
dc.date.available2020-12-07T07:54:11Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110211
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının belirlenerek bunların çeşitli değişkenlere göre nasıl farklılaştığını incelemek ve psikolojik danışma ve rehberlik konusundaki ihtiyaçlarını belirlemektir. Araştırma, hem betimsel tarama hem ilişkisel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 bahar döneminde İnönü Üniversitesi merkez yerleşkesindeki fakülte ve yüksekokullarda öğrenim gören toplam 23603 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise evrenden tabakalı seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiş toplam 1184 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmış; betimsel istatistik hesaplamaları yapılmış, üniversite ile ilgili sorunların yaşanma düzeyleri üzerinde bağımsız değişkenlerin etkisini belirlemek için Lojistik Regresyon Analizi uygulanmıştır.Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin psikososyal sorunları yaşama düzeylerinin, başta sosyal olanaklarla ilgili sorunlar olmak üzere, yüksek olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin özellikle dersler ve sınavlar ile öğretim elemanlarıyla ilgili sorunlar yaşama düzeyleri üzerinde cinsiyet, annenin öğrenim düzeyi ve üniversiteden memnun olmanın anlamlı düzeyde etkili olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin psikososyal sorunlardan büyük bir kısmını yaşama düzeyleri üzerinde babanın öğrenim düzeyi, bölümü isteyerek seçme ve üniversiteye başlamadan önce üniversite ve bölümden memnun olmanın anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin üniversite psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine ihtiyaç duyma düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin büyük bir kısmının bu hizmetlerin çoğuna `hiç ihtiyaç duymadıkları` tespit edilmiştir. Bununla birlikte, kadın öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine erkek öğrencilerden daha fazla ihtiyaç duydukları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden yola çıkılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Üniversite, üniversite öğrencileri, üniversite öğrencilerinin sorunları, üniversite psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri.
dc.description.abstractThe aim of this research to determine psychosocial problems and examine how differs these according to various variances and needs of psychological counselling and guidance of İnönü University students. This research was designed both in descriptive survey and relational model. The population of the research were 23603 students studying in faculties and colleges at central campus of İnönü University in 2015-2016 spring semester. The sample of the research were 1184 students selected from population through stratified random sampling. The data of the research were collected using data collection form arranged by researcher. The analysis of the data was done by using SPSS 22 packaged software, descriptive statistical calculations was made, Lojistic Regression Analysis was made to determine effect of factors on problem levels about university experienced by students. As a result of the research, it is determined that psychosocial problem levels experienced by students, especially problems about social facilities, is high. It is also determined that gender, education level of mother and being satisfied with the university have significant effect on psychosocial problem levels about especially lessons/exams and lecturers. Education level of father, to choose the department willingly and to have information about university and department before start the university have not significant effect on levels of the most of psychosocial problems.As a result of the research, it is determined that need levels of university psychological counselling and guidance services is low. It is seem that most of the students `never` need most of this services. It is also seem that female students need more psychological counselling and guidance services than male students. Various suggestions based on the results of the research arranged.Key Words: University, university students, problems of university students,university psychological counselling and guidance services.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİnönü Üniversitesi öğrencilerinin psikososyal sorunlarının ve psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine duydukları ihtiyaçların belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination of psychosocial problems and needs about psychological counselling and guidance of İnönü University students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-08
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPsychosocial problems
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmGuidance services
dc.identifier.yokid10123211
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463320
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess