Show simple item record

dc.contributor.advisorTimur, Serkan
dc.contributor.authorÇağlar, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-07T07:53:56Z
dc.date.available2020-12-07T07:53:56Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110191
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri dersi öğretim programına yönelik görüşlerinin belirlenmesi ile programın etkililiğinin ve işlevselliğinin test edilmesi bu araştırma açısından önem taşımaktadır. Öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla Bülbül (2010) tarafından beşli likert tipinde geliştirilmiş 40 maddeden oluşan `Yenilenen Öğretim Programına Yönelik Öğretmen Görüşleri Ölçeği` ve iki maddeden oluşan `Ödev Kontrol Ölçeği` kullanılmıştır. Ölçeğin cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,83 olarak bulunmuştur. Araştırmanın örneklemi %36,9'u erkek (n=57), %60,4'ü kadın (n=87) olmak üzere 2014-2015 eğitim öğretim yılında Çanakkale ilinde görev yapan 144 fen bilimleri öğretmeninden oluşmaktadır. Diğer demografik bilgiler ise araştırmacının hazırladığı `Kişisel Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler ve parametrik tekniklerden bağımsız örneklemler için t-testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik olumlu bir tutuma sahip oldukları bulunmuştur. Öğretmenler öğrencilere ödev olarak çeşitli kaynaklardan yararlanabilecekleri görevler verirken, öğrencilerin daha çok birinci derecede ulaşabilecekleri kaynakları kullandıkları görülmektedir. Öğretmen görüşleri demografik özellikler bakımından değişkenlere göre incelendiğinde, tutumların derse girilen farklı sınıf düzeyleri ile hizmet içi eğitim alma durumuna göre anlamlı şekilde farklılaştığı bulunmuştur.Öğretmenlerin yenilenen fen bilimleri öğretim programına yönelik tutumlarının cinsiyete, mesleki deneyime, bulunulan okuldaki görev süresine, mezuniyete, lisansüstü eğitime, sınıf mevcuduna, okunan kitap sayısına ve bilgisayar kullanma düzeyine göre anlamlı biçimde farklılaşmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the thoughts of the science teachers towards renewed science education programme. Determining the teachers' thoughts about this programme and testing the effect and functionality of the programme are important fort his research. In order to determine the thoughts of science teachers towards the renewed education programme-developed in five likert type consisting of 40 items and The Control scale of Homework consisting of 2 items are used. The cronbach alpha credibility quotient of the scale is 0,83. The samples of research, 36,9% men (n=57) and 60,4% women (n=87), are 144 science teachers in Canakkale for 2014-2015 education year. Other demographic information is collected from `Personal Information Form` prepared by the researchers. In analysing the data from research, fort he samples who are apart from descriptive statistics and parametric technics t-test and One-way Variance Analyse (ANOVA) methods were used.On analysing the data from the research it is found out that teachers have positive approach to the renewed science education programme. The teachers give homeworks which can be done by lots of different sources, on the other hand the students do these homeworks by using the sources which they can have on the first step. When thoughts of teachers are analysed according to demographic features, the approaches differantiate accoding to class levels and in-service education.The approaches of the teachers do not change according to sex, occupational experience, service time at school, graduation, master's degree education, class presence, the number of boks read and the level of computer use.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2013 fen bilimleri öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeacher opinions on the curriculum of 2013 of science course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience teaching
dc.identifier.yokid10083050
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429222
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess