Show simple item record

dc.contributor.advisorKana, Fatih
dc.contributor.authorÇakir, Arif
dc.date.accessioned2020-12-07T07:53:35Z
dc.date.available2020-12-07T07:53:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-11-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110162
dc.description.abstractYabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda önem kazanan bir alandır. Önem kazanmasıyla birlikte dil kurslarının ve akademik camianın dikkatini çekmiştir. Her yenilik beraberinde aşılması gereken problemler doğurur. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde de şüphesiz halledilmesi gereken birçok problem vardır. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretimi dinleme becerisinin geliştirilmesinde video kullanımının faydası ve etkisi üzerinde durulmuştur. Araştırmada karma gömülü desenin içerisinde yer alan Karma Gömülü Deneysel desen kullanılmıştır. Sayısal verilere ulaşmada nicel araştırma yöntemlerinden tam deneysel yöntem sözel verilere ulaşmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 20.00 paket programıyla yapılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Temel Türkçe seviyesinde video kullanılarak yapılan ve video kullanılmayarak yapılan dinlemelerin başarıya olan etkisi ön test son test deney ve kontrol gruplu tam deneysel yöntemle tespit edilmiştir.Araştırma Ankara Üniversitesi TÖMER Bursa Şubesi'nde 2013-2014 eğitim yılında öğrenim gören 36 öğrencide uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin bilgi seviyeleri eşit olarak kabul edilmiştir. Ankara Üniversitesi TÖMER şubelerinin dinleme becerisini ölçmede kullandıkları sınavlarla ön test yapılmıştır. Dört haftanın sonunda yine Ankara Üniversitesi TÖMER şubelerinin kullandığı dinleme testleriyle son test uygulanmıştır.Verilerin değerlendirilmesinde güvenirliği sağlamak için iki okutman kayıtları ayrı ayrı değerlendirmiştir. Dinleme testleri yoruma açık olmayan, objektif cevaplardan oluşmaktadır. Yapılan değerlendirmeler karşılaştırıldığında okutmanlar arasında not farklılığı olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda deney ve kontrol grubunun dört hafta boyunca aldıkları puanlar hesaplanmış ve puanların ortalamaları karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmanın sonucunda kontrol grubunun not ortalaması 75,277 olurken deney grubunun not ortalaması 81.652 olmuştur.Ulaşılan sonuçlara göre video kullanılarak yapılan dinlemelerin video kullanılmayarak sadece sesten oluşan dinlemelere göre daha başarılı olduğu tespit edilmiştir. Video kullanılarak yapılan dinlemelerin öğrenmeyi kolay ve kalıcı hale getirdiği örneklem grubu üzerinde test edilmiştir.Araştırmanın sonunda ise bulgulardan yola çıkılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractTeaching Turkish to foreigners is a field that has gained importance in recent years. By the time of gaining importance, it has become remarkable for language courses and the academic area. There is no doubt that every innovation causes some problems which needs to be overcome. During teaching Turkish to foreigners there are lots of problems that should be solved. At this study it has been emphasized the contribution and benefits of video usage for developing listening skills. Mixed embedded experimental design located in a mixed embedded design was used in this study.Full experimental method which is one of the qualitative research methods was used in reaching the numerical data, and case study model which is one of the qualitative research methods was used in reaching the verbal data. Quantitative analysis of the data was performed with the SPSS software package 20:00. On the other hand, content analysis was used in the analysis of qualitative data. The impact of the listening on the success by using the basic Turkish level video and not using the video was identified by pretest-posttest experiment and full experimental method with control group.The Research was implemented in 36 students at the University of Ankara tomer Bursa Branch in the academic year 2013-2014. The Knowledge level of the students in the experimental and control groups were accepted as equal. A pre-test used by Ankara University TOMER branch offices to evaluate the listening skills was hold. At tthe end of the 4 week, again a post test with listening test used by Ankara University TOMER branch offices was hold.To ensure the reliability of the evaluation of the data two instructors evaluated the records separately. Listening tests consist of not being open to interpretation, objective responses. When the assessments compared it was found that there was no difference among the lectures.At the end of the study, the scores, the experimantal and control groups received for four weeks, were calculated and avarage scores were compared. By comparison of the results, the control group average score point was 75.277, while the experimental group was 81,652 . According to obtained results, it was established that the listening by using video is more succesfull than the listening by not using video, just consisting of voice.Video usage has been determined through an experimental method and tested in a sampling group that listening activities through using video makes the learning easier and permanent.At the end of the study, various suggestions has been submitted through using present acquisitions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretiminde video kullanımının dinleme becerisine etkisi
dc.title.alternativeUse of video in Turkish as a foreign language for listening skill activity
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmEducational tools
dc.subject.ytmTeaching aids
dc.subject.ytmVideo supported teaching
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.identifier.yokid10087486
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422187
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineYabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess