Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin İzmirli, Özden
dc.contributor.authorGürbüz, Onur
dc.date.accessioned2020-12-07T07:53:32Z
dc.date.available2020-12-07T07:53:32Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110159
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yenilikçilikleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören tüm öğretmen adayları oluşturmuştur. Araştırma kapsamında evren ulaşılabilecek büyüklükte olduğu için örnekleme yapılmamış, tüm evren ile çalışılmıştır. Bu çerçevede Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 1568 öğretmen adayından veri toplanmıştır. Öğretmen adaylarının yenilikçiliklerini ve problem çözme becerilerini belirlemek için Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `bireysel yenilikçilik ölçeği` ve Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından Türkçe'ye uyarlanan `problem çözme becerileri envanteri` kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının demografik bilgilerini belirlemek için `kişisel bilgi formu` kullanılmıştır. Uygulanan anketlerden elde edilen veriler SPSS istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Yenilikçilik puanları ve problem çözme beceri puanlarının cinsiyete göre farklılaşma durumları bağımsız örneklemler t testi kullanılarak belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının yenilikçilik puanları ve problem çözme beceri puanlarının sınıf, öğrenim görülen program, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, günlük internet ve günlük bilgisayar kullanım sıklığına göre farklılaşma durumları bağımsız gruplar için tek faktörlü ANOVA kullanılarak belirlenmiştir. Analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının orta düzeyde yenilikçi oldukları ve problem çözme becerilerinin de orta düzeyde olduğu bulunmuştur. Öğretmen adaylarının yenilikçilik puanlarının öğrenim gördükleri programlara göre anlamlı bir fark gösterdiği görülmüştür. Buna göre en yüksek yenilikçilik puanına PDR öğretmen adaylarının sahip olduğu, en düşük yenilikçilik puanına ise BÖTE öğretmen adaylarının sahip olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmen adaylarının yenilikçilik puanları ile problem çözme beceri puanları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between the innovativeness and problem solving skills of teacher candidates.Single screening model and correlation screening model are used as screening models. Population of the study comprises all teacher candidates from Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education. Within the context of the study, no sampling was carried out since the whole population was accessible. In this respect, data is gathered from 1568 teacher candidates during 2013-2014 academic year spring term in Çanakkale Onsekiz Mart University. `problem solving skills inventory` which is adapted to Turkish by Şahin, Şahin and Heppner (1993) and `individual innovativeness scale` adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010) are used to determine innovativeness and problem solving skills of teacher candidates. Furthermore, `individual information form` is used to determine demographic information of teacher candidates. Data gathered from questionnaire is analyzed by using SPSS statistical program. Innovativeness scores and differentiation according to gender of problem solving skill scores are determined by using Independent-Samples T-test. Innovativeness scores of teacher candidates and differentiation of problem solving skills scores according to class, program studied, educational level of parents, frequency of daily usage of internet and computer are determined by using One-Way ANOVA for independent groups.The results of the analysis revealed that teacher candidates are medium level in terms of innovativeness and problem solving skills. A significant difference was also found between the programs and innovativeness scores of teacher candidates. This finding revealed that PCG teacher candidates are the most innovative group while ICT teacher candidates are the least innovative group. Additionally, no significant difference was found between innovativeness scores and problem solving skill scores of teacher candidates.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının yenilikçilikleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: ÇOMÜ Eğitim Fakültesi örneği
dc.title.alternativeAn investigation into the relationship between the individual innovativeness and problem solving skills of teacher candidates: The case of ÇOMU Faculty of Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInnovative behaviour
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmInnovative
dc.identifier.yokid10082199
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422988
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess