Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, Çavuş
dc.contributor.authorArslan, Tarkan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:52:52Z
dc.date.available2020-12-07T07:52:52Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110106
dc.description.abstractYapılan bu çalışmada, Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki incelenmesi, öz yeterliklerini ve eleştirel düşünme becerileri üzerinde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmaktadır.Çalışmanın evrenini İzmir İli ve ilçelerinde görev yapan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada örneklemi ise İzmir genelinde görev yapan toplam 237 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanması için kullanılan veri toplama araçları şunlardır; Tepe, (2011) tarafından geliştirilen Okul öncesi öğretmenlerinin tek boyutlu öz yeterlik düzeyleri ölçeği, Semerci, (2000) tarafından geliştirilen eleştirel düşünme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, verilerin türüne göre, korelasyon(r), t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yapılmıştır. F değerinin anlamlı olması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Tukey testinden faydalanılmıştır.Araştırmada çıkan sonuca göre; okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik düzeyleri ve eleştirel düşünme becerilerinin cinsiyet, medeni durum değişkenlerine bağlı değişmediği saptanmıştır. Eğitim durumumu değişkenine göre eğitim düzeyi artan okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile eleştirel düşünme becerilerinde de artış meydana geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki deneyimlerine göre anlamlı bir farka ulaşılmadığı fakat mesleğin ilk yirmi yılından sonra öz yeterlik düzeyinde ve eleştirel düşünme becerilerinde düşüş meydana geldiği sonucu ortaya çıkmaktadır. Çalıştığı kurum değişkenine göre bakıldığında bağımsız anaokullarında çalışan okul öncesi öğretmenlerin eleştirel düşünme becerileri ve öz yeterlik inançlarının diğer okullarda çalışanlardan daha yüksek olduğu sonucu çıkmaktadır. Öz yeterlik düzeyi yüksek olan okul öncesi öğretmenlerinin eleştirel düşünme becerilerinin de yüksek olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractIn this analiysis, it is aimed to study the relationship between Preschool Teachers' self sufficiency beliefs and critical thinking skills and to determine the variables that are effective on their self sufficiencies and critical thinking skills.The center of the study is formed of the teachers who are serving in the city of İzmir and its districts. In this research the sample is formed of 237 teachers who are serving in İzmir. These are data collection tools to collect datas; Preschool Teachers' unidimensional self sufficiency levels scale developed by Tepe in 2011 and critical thinking scale developed by Semerci in 2000 are used. In the analysis of the datas; correlation, the T test, unidirectional variance analysis (ANOVA) have been done. In case of the F value is meaningful, it has been made use of Tukey test in order to find the difference in which groups are derived from.According to the result in the research; it has been determined that Preschool Teachers' self sufficient levels and critical thinking skills hasn't changed because of variables of gender and marital status. It has been concluded that according to the variables of the educational status; the Preschool Teachers whose educational levels are increasing, self sufficient beliefs and critical thinking skills are also increasing. It hasn't been reached a meaningful difference according to the professional experience but it has been predicted that occured a fall in self sufficiency levels and in critical thinking skills in the first twenty years of the profession. It has been cocluded that Preschool Teachers' critical thinking skills and self sufficiency beliefs who are working at independent nurseries are higher than the other co workers if we take into consideration the institution variation they worked.It has also been determined that Preschool Teachers who have high self sufficiency level, have high critical thinking skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between preschool teachers' self-efficacy beliefs and critical thinking skills
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmCritical thinking
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPreschool teachers
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.identifier.yokid10085928
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid443522
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess