Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi
dc.contributor.advisor | Arapgirlioğlu, Hasan | |
dc.contributor.author | Okan, Soner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:51Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110105 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada deneysel araştırma modellerinden biri olan öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Dicle Üniversitesi Devlet Konservatuvarı öğrencileri (n=20) ve Diyarbakır Yenişehir Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri (n=4) oluşturmuştur. Deney ve kontrol gruplarında başlangıç seviyesinde 12; orta seviyede 12 öğrenci yer almıştır. Keman dersleri, kontrol grupları ile 8 hafta süreyle yüz yüze; deney grupları ile dersler 8 hafta süreyle uzaktan öğretim şeklinde yapılmıştır.Araştırmada veri toplama aracı olarak başlangıç ve orta seviyelerde ayrı ayrı hazırlanan Öğrenci Akademik Başarı Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmacının uzaktan keman öğretimi için hazırladığı materyallerin değerlendirilmesinde Basılı Materyalleri Değerlendirme Formu, Görsel Tasarım Biçimsel Yapıyı Değerlendirme Formu ile Video ve Filmleri Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemleri olarak sayı, yüzde, ortalama, standart sapma kullanılmıştır. İki bağımsız grup arasında niceliksel sürekli verilerin karşılaştırılmasında Man Whitney-u testi kullanılmıştır. Grup içi değişimlerin karşılaştırılmasında Wilcoxon testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular %95 güven aralığında ve %5 anlamlılık düzeyinde değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda başlangıç seviyesi deney grubunun öntest-sontest puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bu farkın sontest lehine olduğu görülmüştür. Başlangıç seviyesi kontrol grubunun öntest-sontest puanları arasında sontest lehine anlamlı fark bulunmuştur. Ancak başlangıç seviyesi deney ve kontrol gruplarının öntest puanları arasında ve sontest puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu sonuç yüz yüze öğretim modeli ile uzaktan öğretim modeli arasında öğrenciye temel becerileri kazandırma bağlamında bir farklılaşma olmadığını göstermiştir. Orta düzey deney grubunun öntest ile sontest ortalamaları arasında sontest lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Orta seviye kontrol grubunun öntest ile sontest ortalamaları arasında da istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur. Bu fark sontest lehinedir. Ayrıca orta düzey deney ve kontrol gruplarının öntest ve sontest puanlarının ortalamaları grup değişkenine göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Bu sonuç yüz yüze öğretim ile uzaktan öğretim modeli arasında öğrenciye orta seviyedeki becerileri kazandırma bağlamında bir farklılaşma olmadığını göstermektedir. | |
dc.description.abstract | In this research, the effect of distance teaching on violin learning is tried to be determined. In the research, pretest-posttest controlled group model, which is one of the experimental research models, has been used. The study group consists of students from Dicle University State Conservatory (n=20) and Diyarbakır Yenişehir of Fine Arts High School (n=4). In both elementary and intermediate levels, 12 students took place in the experiment and control groups. Violin lessons were performed by face to face on control groups for 8 weeks, and the lessons were performed by distance education on experiment groups for 8 weeks.Student Academic Achievement Assessment Form was used as the data collection tool which was prepared separately in both elementary and intermediate levels. Printed Materials Evaluation Form, Visual Design Formative Evaluation Form, and Video and Film Evaluation Form were used for evaluating the materials utilized during distance education.The data obtained from the research was analyzed by using SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 22.0 program. While evaluating the data, numbers, percentage, average and standard deviation were used as descriptive statistical methods. The Man Whitney-u test was used for comparison of quantitative continuous data between the two independent groups. The Wilcoxon test was used for comparison of in-group variations. The obtained data has been evaluated at 95% confidence interval and 5% significance level.At the end of the research, significant distinction has been found between the pretest and posttest scores of the elementary experiment group. This difference was found to be in favor of the posttest. Significant difference was found in favor of the posttest when analyzing the elementary experiment group's pre-test and posttest scores. However, no significant difference has been found between the pretest marks of elementary and intermediate experiment groups. This result puts forth that there has not been a difference between face to face teaching and distance teaching in the context of making the students get the basic skills. A significant difference has been determined between the pretest-posttest averages of intermediate experiment group and between the pretest-posttest averages of intermediate control group. Also the average of intermediate experiment and control groups' pretest-posttest marks has not indicated a major difference considering the group change. This result shows that no differentiation has occurred between traditional and distance education in the context of intermediate skills acquisition to the student. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzaktan öğretim modelinin keman öğrenimine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of distance teaching model on violin learning | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance instruction | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Musical instruments | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | String instruments | |
dc.identifier.yokid | 10154248 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480349 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı |