Çocuk istismarı ve ihmalinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kutlu, Mustafa | |
dc.contributor.author | Kirbaç, Elifcan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:37Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110087 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin fiziksel, duygusal, ekonomik istismar ve ihmal düzeylerinin cinsiyet, sınıf ve sosyo-ekonomik düzey açısından anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek, ayrıca öğrencilerin yalnızlık ve boyun eğici davranış düzeylerinin, istismar ve ihmal düzeylerini anlamlı olarak yordayıp yordamadığını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma evrenini, Bursa'da 11 farklı okuldaki 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden 856 (428 kız, 428 erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada ölçme aracı olarak Çocuk İstismarı ve İhmalini Tanılama Anketi, Çocuklar İçin Okul Temelli Yalnızlık Ölçeği ve Boyun Eğici Davranışlar Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için SPSS 21.0 paket programı kullanılmış; t-Testi, tek yönlü ANOVA, Post-Hoc çoklu karşılaştırma testlerinden Scheffe Testi, Dunnet-C Testi ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda, erkek öğrencilerin kız öğrencilerden daha fazla fiziksel istismara, ekonomik istismara ve ihmale uğradığı; 8. sınıf öğrencilerinin 6. sınıf öğrencilerinden daha fazla duygusal istismara maruz kaldığı ortaya çıkmıştır. Orta SED'deki (sosyoekonomik düzey) öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla fiziksel ve duygusal istismara uğradığı; orta SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden ve düşük SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla ekonomik istismara uğradığı; düşük SED'deki öğrencilerin yüksek SED'deki öğrencilerden daha fazla ihmale uğradığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin yalnızlık ve boyun eğici davranış düzeylerinin fiziksel, duygusal, ekonomik istismar ve ihmal düzeyleri üzerinde anlamlı bir yordayıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerdebulunulmuştur.Anahtar Kelimler: Çocuk İstismarı ve İhmali, Yalnızlık, Boyun Eğici Davranış | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to determine whether the levels of abuse and neglect of students during the pubescence period differ in terms of gender, class and socioeconomic level. It is also to determine whether loneliness and submissive behavior levels of students are a decisive influence on the levels of abuse and neglect.The study's population consisted of 856 students (428 girls, 428 boys) attending 6th, 7th and 8th classes in 11 different schools in Bursa. In the research, Child Abuse and Neglect Diagnosis Questionnaire, School Based Loneliness Questionnaire for Children and Neck Behavior Questionnaire were used. For the analysis of the data, SPSS 21.0 package program was used; T-test, one-way ANOVA, Post-Hoc multiple comparison tests Scheffe Test, Dunnet-C Test and multiple regression analysis.As a result of the research, male students are more likely to suffer physical abuse, economic exploitation and neglect than girls; 8th grade students were exposed to more emotional abuse than their 6th grade students. Students in the middle SED (socioeconomic level) are experiencing more physical and emotional abuse than students in the high SED; The students in the middle SED are more economically exploited than those in the high SED and those in the lower SED are more likely to suffer economic exploitation than the students in the high SED; The result is that the students in the low SED are more neglected than the students in the high SED. In the study, it was concluded that students' loneliness and submissive behavior levels were a significant predictor on the levels of abuse and neglect.Based on the results obtained from the research, various suggestions were made.Key Words: Child Abuse and Neglect, Loneliness, Aggressive Behavior | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Çocuk istismarı ve ihmalinin bazı değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of child abuse and neglect in terms of some variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-01 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child abuse-sexual | |
dc.subject.ytm | Socio-economic level | |
dc.subject.ytm | Loneliness | |
dc.subject.ytm | Child abuse | |
dc.subject.ytm | Child negligence | |
dc.subject.ytm | Emotional abuse | |
dc.subject.ytm | Abuse | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 10141645 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463324 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı |