7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik ilçesi örneği
dc.contributor.advisor | Duruhan, Kemal | |
dc.contributor.author | Bayrak, İlhami | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:32Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-02-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110082 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, 7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik İlçesi Örneği) amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket ve ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın ise örneklemini Bursa ili Gemlik İlçesi sınırları içerisinde yer alan 8 ortaokulda öğrenim toplam 604 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan ortaokul 7.sınıf öğrencilerine araştırmacı tarafından geliştirilen öğrencilerin demografik bilgileri ve internet kullanım özelliklerini saptamak amacıyla 15 soru, öğrencilerin aileleri, sosyal aktiviteleri, arkadaşlık ilişkileri ve okul başarılarına yönelik geliştirilen 38 maddelik bir ölçekle toplanmıştır. Veriler değerlendirilirken, frekans, yüzde ve (SKPA) gibi tanımlayıcı Ki-Kare Bağımsızlık testi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi teknikleri kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, cinsiyet, ekonomik gelir, annenin eğitim düzeyi ve anne ve babanın evlilik düzeyi ile interneti günlük olarak kullanımı arasında anlamlı ilişki bulunulmuştur. Babanın eğitim düzeyi ile interneti günlük olarak kullanımı arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır. Aynı zamanda ölçeğin boyutları olan aile, arkadaşlık ilişkileri, sosyal aktiviteler ve okul başarısı arasında anlamlı farklılaşma tespit edilememiştir. Boyut ortalamaları göz önüne alındığında ise ''Tamamen katılıyorum` değerine çok yakın olmakla birlikte tüm boyutlarda `katılıyorum` görüşü ağır basmaktadır. Madde bazında ise 10 maddede `Tamamen katılıyorum`, 27 maddede ise `katılıyorum` ve 1 maddede ise kararsızım görüşü öne çıkmaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Yapılan bu çalışmanın sonucunda ve ilgili çalışmalar incelenerek 'Problemli internet kullanımının çözümüne yönelik etkinlikler' hazırlanarak öğrencilere, öğretmenlere ve ebeveynlere katkı sağlaması umulmaktadır.Anahtar Sözcükler: İnternet, Problemli İnternet Kullanımı | |
dc.description.abstract | This research is done for the purpose of internet addiction survey of 7th graders and activity suggestions intended for the determined problems (Gemlik District Sample). Descriptive survey model has been used in this research. Survey and scale used for data collection. The sampling of the quantitive dimension of this research contains 604 students who are studying in 8 secondary schools in the territory of Gemlik district. 15 questions to the 7thgrade school students took part in the survey have been asked improved by the researcher for the purpose of determining the demographic information and internet usage characteristics, for the parents of the students, the social activities, the friendship relations and the school successes were gathered in 38 matter-length survey. Frequency, percentage and (SKPA) as descriptive, Chi-Square independence test, t test, and one-way variance analysis techniques have been used during the evaluation of the data. According to the research results, meaningful relations found between sexuality, economical income, mother's educational level and parents' educational level and daily internet usage. Meaningful relation between father's educational level and daily internet usage of father has not been found.Family, friendship relations, social activities, and academic school success also as dimentions of scale have not been determined meaningful differentiation. When dimention avarages considered, I `agree` in all dimentions dominate `I totally agree` although its value is so close to `I totally agree`. Based on matter scale, in 10 matters; `I totally agree`, in 27 matters;`I agree`, and in 1 matter; `I am impartial` idea became prominent. Various suggestions offered based on results obtained in the research. Finally, as result of this resaerch and related researchs aimed at solution to problematic internet usage by preparing activities hoping to contribute to students, teachers and parents.Keywords: Internet, Problematic Internet Usage | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7. sınıf öğrencilerinde internet bağımlılığı taraması ve belirlenen sorunlara yönelik etkinlik önerileri (Gemlik ilçesi örneği | |
dc.title.alternative | Internet addiction survey of 7th graders and activity suggestions intended for the determined problems (Gemlik district sample). | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Dependency | |
dc.subject.ytm | Education psychology | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.identifier.yokid | 10138206 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463315 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |