Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Hindistanlı öğrencilerin yazma becerisinde karışlaştıkları sorunlar
dc.contributor.advisor | Tok, Mehmet | |
dc.contributor.author | Minhaj, Mohd | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110081 | |
dc.description.abstract | Yazma temel dil becerileri içerisinde zorlanılan bir beceridir. Bu beceri özellikle yabancı uyruklu öğrenciler için ana dildeki yazma zorluğunun üzerinde bir güçlük olarak ortaya çıkmaktadır. Çünkü düşüncelerin planlı olarak ve etkili bir biçimde anlatılmasının yanında yeni bir alfabede farklı bir söz dizimi ve sınırlı kelime ile anlatılması söz konusu olmaktadır. Bu nedenle yazma becerisi alan yazında yapılan birçok çalışmada temel dil becerileri içerisinde en zorlanılan beceri olarak belirtilmektedir. Yazma becerisini geliştiremeyen ve yeterli bir düzeye ulaşamayan yabancı uyruklu öğrencilerin öğrendikleri dilin okuryazarı olduklarını varsaymak doğru olamayacaktır. Çünkü bireylerin en azından günlük işlerini yapabilecek kadar o dilde yazma becerisine sahip olması beklenir. Bunun yanında akademik amaçlarla Türkçe öğrenenler için yazma vazgeçilmez bir konumda yerini almaktadır. Bu becerinin geliştirilmesi sürecinde öğrenciler birçok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle bu araştırmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Hindistanlı öğrencilerin yazma becerisinde karşılaştıkları sorunların neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma, Türkiye'de Türkçe öğrenen Hindistanlı öğrenciler ile Hindistan'da Türkçe öğrenen Hindistanlı öğrencilerin yazılı anlatımları incelenip sorunların tespiti amaçlandığından durum çalışması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Türkiye'nin Konya ili Mevlana Üniversitesi Türkçe Uygulama Eğitim Merkezi (TÖMER) kurumunda okuyan toplam 45 Hindistanlı öğrenci ile Hindistan'da Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde okuyan 32 öğrenci oluşturmuştur. Bu uygulamada öğrencilere yazmayla ilgili bir konu yöneltilip görüşlerini yazılı olarak ifade etmeleri istenmiştir. Aynı konu A2 düzeyinde olan öğrencilere ilk aşamada verilip, aradan geçen iki ay sonra ikinci aşama olan B1 düzeyindeki öğrencilere yazdırılmış, son olarak üçüncü aşamada olan C1 düzeyindeki öğrencilere yazdırılmıştır. Çalışmanın verileri içerik analizi yapılarak yorumlanmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler, öğrencilerin yazmada kelime yazım yanlışları, söz dizimi, anlatım bozuklukları, paragraf yapıları olmak üzere her düzeyde karşılaştıkları sorunlar olduğunu ortaya koymuştur. Diğer yabancı uyruklu öğrencilere oranla Hindistanlı öğrencilerin kelime yazımlarında ve planlama konularında zorlandıkları, Türkiye'de Türkçe öğrenen Hindistanlı öğrencilerin Hindistan'da Türkçe öğrenen öğrencilere oranla bazen daha çok sorun yaşadıkları ortaya konmuştur. Ancak bu durum araştırmaya katılan iki grubun özelliklerinin eşitlenmesi mümkün olmadığından genellenebilir bir sonuç değildir. | |
dc.description.abstract | Writing is the difficult one in basic language skills. Especially for the foreign students, this comes out as more difficult in comparison to the difficulty level faced by them while learning the writing skill in their mother tongue. Because in addition to explaining the thoughts in a planned and effective manner one has to do it in a new alphabet, different syntax and with a limited number of words. Due to this, many studies done in this field assert the fact that writing skill is the most difficult among the language skills.It will not be right to suppose the learning of the language by foreign students, who are unable to improve their writing skills and reach to a satisfactory level, to be of literary level. Because, it is expected from individuals to have command over the writing skill of that language for dealing with the daily life situations, at the least. In addition to this, for the learners of Turkish language for academic purposes, writing holds a very important position. Students encounter many problems while improving this skill. Because of this, the problems faced by Indian students in writing skill while learning Turkish as a Foreign Language have been tried to determine in this research.The research has been formed as a case study to determine the problems after examining the written expressions of Indian students learning Turkish language in Turkey and Indian students learning Turkish language in India. Study group of this research consisted of 45 Indian students studying in Mevlana University Turkish Teaching Center (TÖMER) in Konya province of Turkey in the academic year 2014-2015 and 32 students studying in Turkish Language and Literature Department in India. In this research, 45 students studying Turkish language in Turkey and 32 students studying the same in India had been given 5 different topics to choose from according to their own choices. In the first phase A2 level, then after two months in the second phase B1 level students had been asked to write the same topic and finally in the third phase C1 level students wrote the same topic. Data of the research has been interpreted after content analysis. It has been established from the data collected in this research that students face problems at every level in the matters of spelling mistakes, syntax, syntactic ambiguity and paragraph construction. It has also been established that Indian students face more difficulty in spelling words and planning topics in comparison to students of other nationalities and Indian students learning Turkish language in Turkey face less problems compared to the students learning it in India. Although this result cannot be generalized because of the fact that characteristics of both the participating groups are not equal. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Hindistanlı öğrencilerin yazma becerisinde karışlaştıkları sorunlar | |
dc.title.alternative | Problems encountered in writing skills of Indian students in teaching Turkish as foreign language | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-01 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Writing training | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | India | |
dc.subject.ytm | Foreign domestic students | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10111309 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443515 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |