Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Altay, Bilal | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Ebru | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:30Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-07-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110080 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim 7.sınıf Dönüşüm Geometrisi konusunun gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinliklerle işlenmesinin akademik başarıya ve matematik tutumuna katkısı ile GME destekli öğretime ilişkin öğrenci görüşleri incelenmiştir. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim yılının 2. döneminde Hatay ili Antakya ilçesindeki Anayazı Ortaokulunda toplam 41 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Dersler deney grubunda gerçekçi matematik eğitimine dayalı etkinliklere göre, kontrol grubunda ise MEB'in ortaokul matematik ders kitabındaki etkinliklere göre düzenlenmiştir. Çalışmada uzman görüşleri (2 Öğretim üyesi, 2 matematik öğretmeni) alınarak öğrenci başarısını ölçme amaçlı 28 soruluk Dönüşüm Geometrisi başarı testi hazırlanmıştır. Hazırlanan başarı testinin pilot uygulaması Antakya ilçesi genelinde 192 öğrenciye uygulanmıştır. Bağımsız t testi yardımıyla alt ve üst %27'lik gruplar arasında anlamlı farklılık incelenmiştir. Madde analizi sonucu madde ayırtedicilik indeksi .30 'un v altında olan 9 maddenin çıkarılmasıyla Dönüşüm Geometrisi Başarı Testi nihai haline getirilmiştir. Son haline getirilen başarı testinin Kuder Richardson-20 (KR-20) değeri .74 olarak bulunmuştur. 19 soruluk nihai test öğrencilere uygulama öncesi ve uygulama sonrasında öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Deney grubuna görüşme formu uygulanarak GME hakkında bilgi toplanmıştır. Buna ek olarak kontrol grubuna da görüş formu uygulanarak yapılandırmacı yaklaşım hakkında öğrenci görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilerin analizi yapılarak grupların öntest ve sontestleri arasında başarı ve tutum puanlarındaki anlamlı farklılık araştırılmıştır. Uygulama sonrası öğrencilerin akademik başarısında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunurken öğrencilerin ders tutumu açısından gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir faklılık görülmemiştir. Buna karşın GME'ye dayalı etkinliklerle işlenen dersin daha eğlenceli, anlaşılır, ilgi arrtırıcı olduğu ve öğrenciler tarafından tercih edilen bir ders olduğu ifade edilmiştir. Araştırma sonuçları doğrultusunda çalışma ve araştırmacılara yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | In this study, students' views on RME-supported teaching were examined in terms of contribution to academic achievement and mathematical attitude of 7th grade primary transformation mathematics education based on realistic mathematics education. The study was conducted with a total of 41 students in Anayazı Secondary School in Antakya province of Hatay in the 2nd period of 2016-2017 academic year. In the study, semi-experimental design with pretest-posttest control group was used. The lessons were organized according to activities based on realistic mathematics education in the experimental group and in the control group according to the activities of the MEB in the secondary school mathematics textbook. In the study expert opinions (2 Instructors, 2 Mathematics Teachers) were taken and a 28-item Transformation Geometry success test was prepared to measure student success. Pilot application of the prepared success test were applied to 192 students in Antakya. A significant difference between the upper and lower 27% groups was assessed by independent t test. Conversion Geometry Achievement Test has been finalized with the subtraction of 9 items below the item analytic result item discrimination index .30. The Kuder Richardson-20 (KR-20) value of finalized success test was found to be .74. The final test of 19 questions was applied to the students as pre- and post-test before and after the application. Information about the RME was collected by applying the interview form to the experimental group. In addition, a feedback form was applied to the control group and student opinions were obtained about the constructivist approach. A significant difference in success and attitude scores between the pretest and posttest of the groups was investigated by analyzing the obtained data. A statistically significant difference was found in the academic success of the students after the implementation in favor of the experimental group, but no statistically significant difference was found between the groups in terms of the course attitude of the students. On the other hand, it is stated that the lesson which is processed with RMEbased activities is more fun, understandable, interesting and preferred by the students. Various suggestions have been made for researchers and researchers in the direction of research results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Dönüşüm geometrisi konularının gerçekçi matematik eğitimi (GME) etkinlikleriyle işlenmesinin öğrenci başarısına ve matematik tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of processing transformation geometry topics with realistic mathematics education (RME) activities on students' success and mathematics attitude | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-07-21 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geometry teaching | |
dc.subject.ytm | Realistic mathematic education | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 10154736 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480348 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |