Determination of the secondary education students` opinions regarding current and future about nanobiotechnology
dc.contributor.advisor | Doğan, Fatih | |
dc.contributor.advisor | Meriç, Gürsoy | |
dc.contributor.advisor | Dolu, Gamze | |
dc.contributor.author | Seviş, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:25Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110073 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaöğretimde eğitim gören öğrencilerin nanobiyoteknoloji ile ilgili güncel ve geleceğe yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma meslek lisesi (n=226), Anadolu lisesi (n=273) ve Anadolu öğretmen lisesi (n=85) okullarında öğrenim gören toplam 584 ortaöğretim öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Tarama yöntemi kullanılan çalışmada veriler 5'li likert tipi ''Nanobiyoteknoloji Tutum Ölçeği'' ve 3'lü likert tipi `Nanobiyoteknoloji Bilgi Testi'' ile toplanmıştır. Elde edilen verilerden öğrencilerin nanobiyoteknolojiye yönelik tutum seviyelerinin orta düzeyde olduğu ve bilgi seviyelerinin düşük düzeyde olduğu görülmüştür. Demografik özelliklerden öğrencilerin nanobiyoteknolojiye karşı tutumlarının öğrenim görülen bölüme göre anlamlı şekilde farklılaştığı, sınıf, cinsiyet ve mezun olunan liseye göre anlamlı şekilde farklılaşmanın olmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin bilgi düzeyleri incelendiğinde, alınan puanların okul türüne göre anlamlı şekilde farklılaştığı, cinsiyet, sınıf ve bölüm türüne göre ise anlamlı olarak farklılaşmadığı bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Nanobiyoteknoloji, bilgi, tutum | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the secondary education students' opınıons regarding current and future about nanobiotechnology. The present study is conducted with a total of 584 students in Çanakkale-vocational school (n = 226), Çanakkale- Anatolian high schools (n = 273) and Çanakkale-Anatolian teacher high school (n = 85). The data at the study used scanning method is collected by 5-point Likert-type 'Nanobiotechnology Attitude Scale' and 3-point Likert-type `Nanobiotechnology Knowledge Test ''. The findings of the study have revealed moderate levels of attitude of students towards nanobiotechnology and also low levels of knowledge students. Is discovered from demographic characteristics that students attitudes towards nanobiotechnology vary significantly according to the department studied at; however, there is no significant dissimilarity according to the class, sex and the high school they graduate from, the study indicates. When the students' knowledge level is examined, the scores of students differed significantly according to the type of school, but did not differ significantly with respect to the type gender, class and department.Keywords: Nanobiotechnology, knowledge, attitudes | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Determination of the secondary education students` opinions regarding current and future about nanobiotechnology | |
dc.title.alternative | Ortaöğretimde okuyan öğrencilerin nanobiyoteknoloji ile ilgili güncel ve geleceğe yönelik görüşlerinin belirlenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-23 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nanobiotechnology | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.identifier.yokid | 10114543 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 443537 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |