Show simple item record

dc.contributor.advisorErdem, İlhan
dc.contributor.authorDoğan, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-07T07:52:14Z
dc.date.available2020-12-07T07:52:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-04-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110064
dc.description.abstractBu çalışma, dinleme eğitiminde strateji kullanımının yedinci sınıf öğrencilerinin strateji kullanma düzeyi ve dinleme becerilerine etkisini araştırmayı amaçlayan yarı deneysel bir araştırmadır. Bu amaç doğrultusunda Malatya ili Battalgazi ilçesinde yer alan bir ortaokulun yedinci sınıf öğrencilerinden üç şubesi eşitlenmemiş gruplar ön test, son test kontrol gruplu deneysel desene uygun olarak belirlenmiş ve söz konusu gruplar deney, kontrol 1 ve kontrol 2 olarak adlandırılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Dinleme Stratejileri Kullanım Sıklığı Ölçeği'nden ve üç farklı türde dinlediğini anlama başarı testlerinden elde edilmiştir. Söz konusu veri toplama araçları üç gruba ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ön test ve son test arasında geçen sürede deney grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan strateji temelli dinleme eğitim programı altı hafta boyunca dersin öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Bu sürede kontrol 1 grubuna aynı özel metinler geleneksel yöntemle işlenirken kontrol 2 grubuna herhangi farklı bir uygulama yapılmamıştır. Araştırmada toplanan veriler nicel veri analizlerinden tek yönlü ANOVA ve ANCOVA ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde genel olarak strateji temelli etkinliklerle işlenen dersin yedinci sınıf öğrencilerinin strateji kullanma düzeylerini ve eleştirel, ayırt edici ve kapsamlı dinleme becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar sözcükler: ayırt edici dinleme, eleştirel dinleme, kapsamlı dinleme, dinleme stratejileri, yarı deneysel çalışma.
dc.description.abstractThis study is a quasi-experimental research which aims to investigate the effect of strategy usage in listening education on the strategy usage levels and listening skills of seventh grade students. To this end, three classes among seventh grade students of a secondary school in Battalgazi district of Malatya province were identified in accordance with unbalanced groups pretest-posttest experimental design with control group, and these groups were labeled as experimental group, control group 1 and control group 2. The data of the research were obtained by the Listening Strategies Usage Frequency Scale developed by the researcher, and by three different types of listening comprehension success tests. These data collection tools were applied to all three groups as pretest and posttest. Between the pretest and the posttest, the strategy-based listening education program, which was once again developed by the researcher, was applied on the experimental group by the instructor of the course for six weeks. In the meantime, while the same special texts were instructed with conventional methods to control group 1, no special practice was introduced for control group 2. The data collected during the research were analyzed by quantitative data analysis, i.e. one-way ANOVA and ANCOVA. As a result of the findings obtained, it was concluded that in general a course taught by strategy-based activities improves strategy utilization levels, as well as critical, distinctive and comprehensive listening skills of seventh grade students.Keywords: discriminative listening, critical listening, comprehensive listening, listening strategies, quasi-experimental study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStrateji temelli dinleme etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisiyle strateji kullanma düzeyine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of strategy-based listening activities on the listening skills and strategy usage level of seventh grade students
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-04-20
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening strategies
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10145581
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463314
dc.description.pages185
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess