dc.contributor.advisor | Aydın, Mesut | |
dc.contributor.author | Güngör, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:52:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:52:10Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-08-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110059 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, eski adıyla İlköğretim, yeni adıyla Ortaokul 8. sınıfTürkiye Cumhuriyeti, İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi öğretim programınınYaratıcı Drama etkinlikleriyle zenginleştirilmesinin, öğrencinin derse etkin katılımınave başarısına etkileri değerlendirilmiştir. Bu nedenle araştırmamızda deneysel yöntemkullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 Adıyaman İli sınırlarındaki bir merkezortaokulu ve bir köy ortaokulundaki 8. sınıf öğrencileridir. Yaratıcı dramaetkinlikleriyle ders anlatma yönteminin etkililiğini sınamak için bir deney, bir kontrolgrubu oluşturulmuştur. Deney grubunda yaratıcı drama yöntemi ile desteklenen 8. sınıfT.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi etkinlikleri gerçekleştirilirken, kontrolgrubunda ise yapılandırmacı yaklaşıma uygun diğer yöntem ve teknikler kullanılarakdersler işlenmiştir. Her iki grupta da etkinlikler araştırmacı tarafından düzenlenmiştir.Araştırma da deney ve kontrol gruplarında etkinlikler yapılırken görsel olarakkaydedilmiştir. Her iki gruba etkinlikler öncesi Ali ALTIKULAÇ tarafından geliştirilen8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi tutum ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçek20 sorudan oluşmaktadır. Ölçekte `Tamamen Katılıyorum, Katılıyorum, Kararsızım,Katılmıyorum ve Hiç Katılmıyorum'' seçenekleri yer almaktadır. Öğrenci bilgidüzeylerini ve ortaya çıkabilecek farklılığı kavrayabilmek için, daha öncehazırladığımız günlük ders planına uygun sorularla, ön test ve son test uygulanmıştır.Ön test ve son test aynı sorulardan oluşmaktadır. Bu testler, yaratıcı drama etkinlikleriile hazırlanan, ders planlarına uygun sorulardan oluşmaktadır. Her iki grupta da verileraynı yöntem ile elde edilmiştir.vÇalışmada, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin etkin öğretimineyönelik yapılan yaratıcı drama etkinlikleri sonucunda; Öğrencilerin 8. sınıf T.C. İnkılâpTarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumlarının değiştiği, dersi daha sevimlibuldukları, `Başarılı olamam` diyen birçok öğrencinin dersteki etkinliklere, etkin olarakkatıldığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin kendilerini, yaratıcı drama sayesinde, daha aktifbuldukları ve özgüven tazeledikleri tespit edilmiştir.Fakat araştırmamızda, 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersininhaftalık olarak 3 saat için hazırlanan ders kitabının, haftalık ders saati sayısının 2'yedüşürüldüğü halde aynı konu yoğunluğunun devam ettiği tespit edilmiştir. Buna karşınaynı ders kitabının herhangi bir değişiklik yapılmadan uygulandığı belirlenmiştir.Öğretmenlerin müfredatı yetiştirme telaşıyla konuların çoğunu okutup geçtikleri veyetersiz ders sayısından dolayı yaratıcı drama etkinliklerinin mevcut müfredatıyetiştirebilmeyi imkânsız duruma getirdiğinden, uygulanabilirliğinin çok zor olduğutespit edilmiştir. Yaratıcı drama etkinlikleriyle oluşturulan ders planlarının uygulanmasısırasında öğrencinin aktif olduğu, eğlenerek dersi işlediği ve izlediği tespit edilmiştir.Bu tekniğin beklenilen oranda akademik başarı getirdiği tespit edilememiştir. Yeni biryöntem olarak ortaya çıkan yaratıcı drama ile ders öğretiminin belli oranda tiyatro veyaratıcılık yeteneklerini gerektirdiğinden uygulanmasının öğretmen faktörüne bağlıolduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi, YaratıcıDrama, Etkin Öğretim, Kazanım, Eğitim, Öğretim | |
dc.description.abstract | The aim of this research was to evaluate the effects of the enrichment of theprimary education, formerly Secondary School 8th Grade Republic of Turkey,Revolution History and Atatürk's Lesson Teaching Curriculum with Creative Dramaactivities. For this reason, our screening method was used in our research.The researchers study group is a central middle school, a district secondaryschool, and a village secondary school in Grade 8 students in Adiyaman City, 2014-2015. An experiment, a control group was established to test the effectiveness of themethod of lecturing by creative drama activities. In the experimental group, 8th gradeT.C. While the events of Revolution History and Kemalism were being carried out,lesson activities were organized in the control group on the basis of the lecture method.Activities were organized by the researcher in both groups.In the research, the activities performed in the experimental and control groupswere recorded as photographs. Both group events were organized by Ali ALTIKULAÇbefore the 8 th class T.C. The History of Revolution and attitude scale of AtaturkismCourse were applied. This scale consists of 20 questions. In the scale, there are optionssuch as `I totally agree, I participate, I do not understand, I do not participate and Inever participate`. In order to understand the level of student knowledge and thedifference that may arise, Pre-test and post-test have been applied to questions related toqualifying examinations for eighth class students. Finally the daily lesson plan preparedin the Common Examination. Pre-test and post-test consist of the same questions. Thesetests consist of questions appropriate to the lesson plans prepared with creative dramaactivities. In both groups the data were obtained by the same method.viiIn the study, 8th grade T.C. as a result of the creative drama activities directedtowards the effective teaching of the History of Revolution and Ataturkism Course; 8thgraders T.C. History of Revolution and Ataturkism It has been determined that attitudestowards the course changed, that they found the lesson more charming, and that manystudents who did not succeed were actively involved in the activities on the topic.Through these activities, it has also been found that students are more successful andself-confident thanks to learning through the games provided by creative drama.But in our study, It has been determined that the same subject density continueswhen the number of weekly lessons of the course book prepared for 3 hours per week ofthe Turkish Republic History of Revolution and Ataturkism is reduced to 2. However, itwas determined that the same textbook was applied without any modification. It hasbeen found that it is very difficult to implement because creative drama activities havemade it impossible for them to produce an existing curriculum due to the fact that theteachers have mostly studied the topics with the fuss of educating the curriculum andbecause of the number of inadequate courses. As a result of the creative drama thatemerged as a new method, it was concluded that the teaching and learning needs of thetheater and creativity skills are dependent on the teacher factor.Key Words: 8th grade T.C. History of Revolution and Ataturkism, Creative Drama,Effective Teaching, Achievement, Education, Teaching | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının kavratılmasında yaratıcı drama etkisi | |
dc.title.alternative | Turkish Republic History for eight class. Creative drama effect in concept of revolution history and Ataturk Turkish course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-16 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Drama techniques | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Turkish revolution history | |
dc.subject.ytm | Turkish revolution history and Kemalism lesson | |
dc.subject.ytm | Concept teaching | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10159589 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 480343 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı | |