Show simple item record

dc.contributor.advisorSis, Nesrin
dc.contributor.authorCanbek, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-07T07:52:07Z
dc.date.available2020-12-07T07:52:07Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110055
dc.description.abstractBu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin düzeyine uygun olduğu alan uzmanlarınca saptanmış Server Bedî müstearlı Cingöz Recai'nin Maceraları serisinde yer alan 12 kitap incelenmiştir. Araştırmada Peyami Safa'nın Server Bedî müstearıyla kaleme almış olduğu eserlerin 2015 Türkçe Öğretim Programına uygunluğu, programda yer alan genel amaçları ne ölçüde karşıladığının saptanması amaçlanmıştır. Seride yer alan kitaplar biçimsel özellikleri ve içerik unsurlarına göre incelenmiş, eserlerde kullanılan anlatım tekniği kullanımları belirlenmiştir. Dil ve anlatım bölümünde ise seride yer alan kitaplar söz varlığı açısından ayrıntılı olarak incelenmiş, seride yer alan söz varlığı unsurları; sıklık oranları ile birlikte verilmiştir. Cingöz Recai serisi, betimsel tarama modeli ve doküman incelemesi teknikleri kullanılarak incelenmiştir. Cingöz Recai serisinin 2015 Türkçe öğretim programında ifade edilen genel amaçları ne ölçüde karşıladığı konusunda saptamalar yapılmış, serinin Türkçe öğretimi açısından kullanılabilirliği belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda Cingöz Recai serisinin 2015 Türkçe Öğretim Programında ifade edilen genel amaçları karşılar nitelikte olduğu, söz varlığı açısından zengin bir içeriğe sahip olduğu saptanmıştır. Cingöz Recai serisinde yer alan kitapların çocukların temel dil becerilerinin gelişimini destekler nitelikte olduğu, Türkçe öğretiminde kullanılabileceği ve içerdiği zengin söz varlığı sayesinde temel dil becerilerinin kazandırılması amacıyla okullarda okutulmasının yararlı olacağı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, twelve books in the series of Cingöz Recai's Adventures of Server Bedi, which were determined by field experts who were suitable for the level of middle school students, were examined. The aim of the study was to determine the appropriateness of the Works that Peyami Safa wrote with the Server Bedîî to the 2015 Turkish Education Program and to what extent it meets the general objectives of the program. The books on the serie were examined according to the form features and material elements, and the usage of the narrative technique used in the works was determined. In the linguistic and narrative section, the books on the serie were examined in detail from the point of view of the word existence, and the word presence elements in the serie were given together with the frequency ratios. The Cingöz Recai series were studied using descriptive scanning model and document review techniques. Cingöz Recai series was determined about the extent to which the general objectives expressed in the Turkish language teaching program of 2015 were met and tried to determine the usability of the series in terms of Turkish teaching.As a result of the research, it was determined that the Cingöz Recai series fulfills the general objectives expressed in the Turkish language teaching program of 2015 and has a rich content in terms of vocabulary. It has been concluded that the books in the Cingöz Recai series can be used in the teaching of Turkish and that it is beneficial to have children learn basic language skills in order to acquire basic language skills thanks to the rich vocabulary they contain.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titlePeyami Safa`nın Server Bedî müstearıyla yazdığı Cingöz Recai serisinin 2015 Türkçe dersi öğretim programına göre incelenmesi
dc.title.alternativeAn analysis on Peyami Safa's Cingoz Recai serie written with soubriquet, Server Bedî according to 2015 Turkish course teaching program
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTanilli, Server Bedii
dc.subject.ytmNovel
dc.subject.ytmLiterary works
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSafa, Peyami
dc.subject.ytmTurkish literature
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.identifier.yokid10172107
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495699
dc.description.pages341
dc.publisher.disciplineTürkçe Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess