Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Mehmet Kaan
dc.contributor.authorBudak, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-07T07:52:07Z
dc.date.available2020-12-07T07:52:07Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110054
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ile öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini, biliş üstü becerilerini ve motivasyonlarını aralarındaki etkileşimle birlikte belirlemek ve ayrıca öz düzenleme öğrenme stratejileri, biliş üstü becerileri ile matematik motivasyon etkinliklerinin ilkokul öğrencilerinin matematik başarılarına etkisini tartışmaktır. Korelasyonel araştırma türlerinden yordayıcı korelasyonel araştırma desenine göre tasarlanan bu araştırmanın örneklemini 2014-2015 eğitim öğretim yılı Bitlis ilinden rastgele seçilmiş dört ilkokulun dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin öz düzenleyici öğrenme stratejilerini belirlemek için veri toplama aracı olarak Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği, Motivasyon düzeylerini belirlemek için Matematik Motivasyon Ölçeği ve Biliş Üstü Becerilerini Belirlemek İçin Biliş Üstü Ölçeği ve matematik dersi akademik başarıları için dördüncü sınıfın matematik dersi karne notları kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde öncelikle verilerin normal dağılıp dağılmadıkları Kolmogrov-Simirnov ve Shapiro Wilk testlerine bakılarak kontrol edilmiştir. Ardından veri analizlerinde ANOVA, Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğrencilerin akademik başarılarının iyi düzeyde olduğu, motivasyon düzeyinin ve öz düzenleme becerilerinin yüksek olduğu, biliş üstü becerilerinin ise iyi olduğu bulunmuştur. Araştırmanın bir başka bulgusu ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, öz düzenleme öğrenme stratejileri ve matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeylerinin cinsiyete, okul öncesi eğitim alıp almama, anne-baba eğitim düzeyi açısından anlamlı bir farklılık göstermediğidir. Araştırmanın ortaya koyduğu bulgulardan bir diğeri de öğrencilerinin öz düzenleme stratejileri, matematik motivasyon ve biliş üstü beceri düzeyleri ile akademik başarıları arasında ilişkinin olmasıdır. Elde edilen son bulgu ise motivasyonun, öz düzenlemenin ve bilişin akademik başarıyı yordamasıdır.Anahtar Kelimeler: Öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü, akademik başarı
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the academic success of 4th grade students in math class along with the interaction between their self-regulating strategies, metacognitive skills and motivations, as well as the effects of self-regulating learning strategies, metacognitive skills and mathematics motivational activities on mathematics achievements of primary school students. This study was designed according to the predictive correlational research design and the sample group of this study consisted of 4th grade students from 4 randomly selected schools in Bitlis province in 2014-2015 school year. Self-Regulating Learning Strategies Scale was used in order to determine the self-regulating learning strategies, Mathematics Motivation Scale was used to determine the motivation levels, Metacognitive Scale was used to determine the metacognitive skills, and 4th Year's 1st Semester mathematics grades were used to determine students' mathematics academic success. While analysing the data obtained from the study, Kolmogorov-Simirnov and Shapiro Wilk tests were used to control whether the data were distributed normally or not. The data were analysed with ANOVA, Multiple Linear Regression Analysis and Pearson Correlation Analysis. According to the findings obtained from the study, the academic success of the students is at a good level, motivation levels and self-regulating skills of the students are high and they have good metacognitive skills. Another finding of the study is that the academic success, self-regulating learning strategies, and mathematics motivation and metacognitive skill levels of the fourth grade students don't show significant differences in terms of their genders, parents' education levels and whether they received preschool education or not. One of the findings of the study is that there is a relationship between self-regulating strategies, mathematics motivation and metacognitive skill levels of the students and their academic success. The last finding obtained from the study is that motivation, self-regulation and cognition predict the success. Key Words: Self-regulation, motivation, metacognitive, academic successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ve matematik dersi başarılarının belirlenmesi
dc.title.alternativeThe determination of self-regulating, motivation, metacognitive skills and mathematics success of 4th grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmSelf-regulation
dc.subject.ytmSelf regulated learning
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmMetacognitive skills
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10048767
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422992
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess