Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Hasan
dc.contributor.authorKuşçu, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-07T07:51:42Z
dc.date.available2020-12-07T07:51:42Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110021
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitimde kullanılan bir e-Devlet uygulaması olan MEBBİS'in etkililiğini, kurum yöneticileri gözüyle incelemektir. Bu çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 81 ildeki eğitim kurumu yöneticileridir. Hedef evrenin Balıkesir olduğu araştırmada, örneklem olarak Körfez Bölgesini oluşturan dört ilçe seçilmiştir. Bu dört ilçede görev yapan 232 kurum yöneticisi ile internet yoluyla ve yüz yüze görüşme yapılarak veriler toplanmıştır. Araştırma verilerine ait nicel kısım Yeşilyurt ve Gül (2007) tarafından geliştirilen, Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği uygulanarak elde edilmiştir. 26 maddeden oluşan 5'li likert tipi ölçek, üç boyuttan oluşmaktadır. Nitel kısım ise MEBBİS ile ilgili sekiz maddelik görüşme soruları uygulanarak elde edilmiştir. Nicel veriler SPSS 21 programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Değişkenlerin analizinde Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Nitel soruların analizinde betimsel analiz metotları kullanılmış ve bulgular, frekans tabloları oluşturularak değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda kurum yöneticilerinin bilgisayara yönelik tutumlarına ait ortalamanın orta düzeyde (Ort=3,384, ss=0,416) olduğu görülmüştür. Mevcut olanaklar ve bilgisayar kullanma becerileri orta yeterlilikte çıkmış, okullardaki kullanım düzeyi ise zayıf düzeyde yeterli çıkmıştır. MEBBİS'te en çok e-personel modülünün kullanıldığı, en olumlu yönünün bilgiye hızlı erişim olduğu, en olumsuz yönünün raporlama kısmı olduğu, bilgisayar kullanma becerisiyle temel düzeyde ilişkili olduğu bulguları elde edilmiştir. Sonuç olarak kurum yöneticilerinin, MEBBİS uygulamasına oldukça olumlu baktıkları görülmektedir. Eğitim kalitesi anlamında önemli bir açığı dolduran MEBBİS uygulamasının, yöneticilerin gözüyle, yeterli ve etkili bir uygulama olduğu sonucu ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractThe objective of this study is to examine efficiency of MEBBIS an e-Government application used in the education from the perspective of institution directors. In this study, mixed research method was employed. The target population of the study is the educational institution directors in 81 cities. In the study that the target population is Balikesir, four districts constituting Korfez Region were selected as the sample. Face-to-face interviews were performed with 232 institution directors working in four districts on Internet and data were collected. Quantitative part of study data was obtained by Computer Use Skills and Scale of Attitude of Computer, comprising 26 items and being 5-likert type scale, developed by Yeşilyurt and Gül (2007) and reliability and validity study of which was carried out and qualitative part was obtained with 8-item interview form with the questions about MEBBIS. Quantitative data were assessed with SPSS 21 program. Mann Whitney U and Kruskal Wallis analysis methods were used for independent variables. Qualitative questions were evaluate with descriptive analysis, frequency tables. It was noted in the end of the study that mean of attitudes towards computer of directors was mid-level (X=3,384, sd=0,416). Available opportunities and computer use skills were medium and level of use at schools was poorly sufficient. Findings that e-personal module was mostly used in MEBBIS, the most favorable aspect was fast access to the information and the most unfavorable aspect was the reporting part and it was related to the skill of computer use basically were obtained. As a conclusion, directors take a bright view of MEBBIS. It is concluded that MEBBIS application bridging a significant gap in terms of quality of education is sufficient and efficient application from the point of view of directors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYöneticiler açısından Millî Eğitim`de MEBBİS uygulamasının rolü ve önemi
dc.title.alternativeRole and importance of MEBBIS application at national education from the perspectives of administrators
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmElectronic government
dc.subject.ytmMEBBIS
dc.subject.ytmEducation technology
dc.identifier.yokid10100701
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid422999
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess