Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Ergen, Gürkan | |
dc.contributor.author | Domaç, Emre | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:51:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:51:32Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110009 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 2012 yılında ortaokullarda uygulanmaya başlayan `Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi` öğretim programının öğretim sürecindeki mevcut durumunu ve uygulanmasında karşılaşılan güçlükleri öğretmen görüşlerine göre ortaya koymak ve çözüm önerileri sunmak amaçlanmıştır.Araştırmada bilişim teknolojileri (BT) öğretmenleri görüşlerinin incelenmesine yönelik olarak betimsel tarama modeli seçilmiştir. Ölçme aracı olarak, Hasan KARAL ve diğerleri tarafından 2010 yılında geliştirilen `İlköğretim Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi` çalışmasındaki anket maddeleri uyarlanarak kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, Balıkesir il merkezinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında görev yapan 46 ortaokul bilişim teknolojileri öğretmeni oluşturmaktadır. Anketin her maddesi için; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Ancak BT sınıfının olmaması ya da yenilenmemesinden dolayı programın tamamen uygulanamama sorunu halen devam etmektedir. Araştırmaya katılan öğretmenlere göre programın; genel özellikler, kazanımlar, öğrenme-öğretme ve ölçme-değerlendirme süreci boyutlarının yetersiz olduğu, kazanımların öğretmenler tarafından anlaşılmadığı, öğrencilerin gelişim düzeylerine ve günlük hayatta kullanımı noktasında yeterli olmadığı ve aynı zamanda ders saatlerinin uygulama yapılması gereken bir ders için yetersiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca programın okulların BT sınıflarının mevcut şartları dikkate alınarak yeniden düzenlenmesi ya da okullara gerekli BT sınıflarının 2016 yılının teknolojileriyle kurulması gerektiği sonucu da ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of present study was to evaluate current state of `Information Technology and Software Programming Course` that has been offered since 2012, to identify the problematic issues by opinions of teachers, and provide solutions. In current study, descriptive survey model were used to evaluate opinions of Computer Instructors. Data were collected by adaptation of questionnaire developed by KARAL et al. (2010). The respondents of the study comprised 46 secondary school information technology teachers working in Balikesir Province during 2014-2015 Semester. Frequency, percentage, mean values and standard deviation values were estimated for every item in the questionnaire. The result of the study indicated that participants evaluated the course as insufficient in general characteristics, educational acquisitions, instructional and assessment domains. Similarly, respondents believed that instructors did not interpret acquisitions properly, acquisitions were inefficient in terms of development level and daily lives of students as well as lesson hours were inadequate for a lesson which required frequent practices. The result of the study showed that information technology laboratories should be equipped with up-to-date hardware systems or rearranged according to recent requirements. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the teaching programme developed under the name of svet i̇nformatics teknologies course in the secondary schools via the teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-07 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Information technology and software course | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.identifier.yokid | 10100354 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423007 | |
dc.description.pages | 91 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |