Belçika`da orta öğretim düzeyinde Coğrafya eğitimi
dc.contributor.advisor | Tezcan, Şaban | |
dc.contributor.author | Okumuş, Harun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:51:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:51:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/110003 | |
dc.description.abstract | Coğrafya Bilimi teknolojik gelişmelerin hızla sürdürülmesiyle önemini daha da arttırmıştır. Teknolojik imkânların hızla insan hayatını kolaylaştırması ve insan-çevre ilişkisinde önemli bir faktör haline gelmesi coğrafya biliminin iyi öğrenilmesi ve öğretilmesiyle mümkün olmuştur. Coğrafya bilgisinin teknolojik yeniliklerin her kademesinde kullanılması bu bilim dalının gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler için ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Günümüzde teknolojik yenilikler ve gelişmeler ülkelerin ve milletlerin birbirlerini yakınlaşmasını sağlamış ve dünyayı küçük bir köy haline getirmiştir. Çevresel, siyasal problemlerin çözümünde ve teknolojinin gelişmesinde coğrafya bilimini doğru bir şekilde kullanan gelişmiş ülkeler, toplumun her kesiminde ortaya çıkan problemlere çözüm yolları bulmada, coğrafya biliminin kuşatıcılığına başvurur duruma gelmişlerdir. Bu yönüyle de gelişmiş bir Avrupa ülkesi olan Belçika'da coğrafya eğitiminin veriliş amacı, yöntemi ve metotlarına ilişkin bir araştırma yapılmıştır. Araştırma sadece coğrafya öğretim programları, coğrafya öğretim yöntemleri ve araç-gereç kullanımı ile sınırlı tutulmamış, üniversite giriş sisteminden öğretmen yetiştirme programlarına, coğrafya ilmine yardımcı sivil toplum örgütlerinin sağladığı katkılara varıncaya kadar ülkenin genel eğitim sistemi de detaylı olarak incelenmiş coğrafya öğretim programları üzerinde örnekler verilmiştir. Federal bir yönetim şekliyle yönetilen Belçika'da eğitim sisteminin genel sorumluluğu bölgelerin yerel yönetimlerine verilmiştir. Genel olarak üç bölgeden oluşan Belçika'nın eğitim sistemi, temel eğitim anlayışının ve sistemin küçük ayrıntıların dışında aynı olduğu görülmektedir. Avrupa'da ve dünyada eğitime sunulan bireysel özgürlüklerle öne çıkan Belçika'da Merkezi hükümetin eğitim alanında yok denecek kadar az yetki ve sorumluluğu bulunmaktadır. Bölgeler: Flaman Bölgesi, Fransız Bölgesi ve Alman Bölgesi. Temel eğitim sistemi ve coğrafya eğitiminin müfredatı, metot ve araç-gereçler açısından görülen benzerlikleri ve farklılıkları ayrıntılarıyla ortaya konmuştur. Doğal gözlem, mülakat ve öğretim programlarının içerik analizi gibi bir dizi araştırma tekniği kullanılarak gerçekleştirilen çalışmada, genelde Belçika'da eğitim sistemleri, özelde ortaöğretim coğrafya eğitim ve öğretimi müfredat, metot ve araç-gereçler açısından değerlendirilerek bu ülkenin eğitim sistemi detaylıca incelenmiştir. Eleştirel bir gözle ele alınmış ve bir takım öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Belçika'da, Coğrafya Eğitimi, Eğitim Sistemi. | |
dc.description.abstract | The Science of Geographic has ben increased its importance due to technological developments on the upgrade. Technological possibilities have eased the human life quickly and technology has become an important factor in human - environment relationship by the help of the learning and teaching of Geography. The use of Geography knowledge in every steps of technological developments; has showed that Geography is very important for Developed and developing countries.Nowadays technological innovations and improvements enable the countries and nations to get closer and they change the World into a small global village. The developed nations that have used Geography in a right way in solving the environmental, political problems and in the developments of technology ; have applied to embracing of Geography to find solutions to every issues that occur in every part of society.In this way a research have ben made about the aim, procedures and methods of Geography Education in Belgium which is also a developed European country. The Research isn't only about Geography teaching programs, teaching methods or the use of equipments but also ıt is about university entrance system to teacher educating programs and also about the civil Communication organizations that contribute to the science of Geography. The general education system of the country also have been researched in details and on the other side samples have been given about the teaching programs of Geography. The general responsibility of education system in Belgium which is ruled by federal regime, is given to region's local governments.Belgium consists of three regions. Its education system is nearly the same except of small details and basic education understanding. Belgium has come in to prominence by its individual freedoms on education both in Europe and the World. The central government has a little if any authority and responsibility. Developed European country. The Research isn't only about Geography teaching programs, teaching methods or the use of equipments but also it is about university entrance system to teacher educating programs and also about the civil Communication organizations that contribute to the science of Geography. The general education system of the country also have been researched in details and on the other side samples have been given about the teaching programs of Geography. Regions : Flemish Region, French Region and German Region. The similarities and differences in basic education system and education of Geography curriculum,methods and equipments are given in details. In this study which was maintained through spontaneous observation, interview and detailed content analyzes of teaching programs,ıt has been researched in details by evaulating the education systems in Belgium, especially secondary school Geography teaching and curriculum, methods and equipments. It has been done by critical viewpoint and some suggestions have been made.Key words : Geography teaching, education system, Belgium | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Belçika`da orta öğretim düzeyinde Coğrafya eğitimi | |
dc.title.alternative | Geography education at the secondary level in Belgium | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Geography teaching | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Belgium | |
dc.subject.ytm | Geography education | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.identifier.yokid | 10099357 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 423001 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Coğrafya Eğitimi Bilim Dalı |