Show simple item record

dc.contributor.advisorKaragöz, Betül
dc.contributor.authorDanaci, Enes Furkan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:51:20Z
dc.date.available2020-12-07T07:51:20Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109993
dc.description.abstractBu araştırma, ilkokul ve ortaokul (2-8.sınıflar) İngilizce ders kitaplarında yer alan okul şarkılarının müziksel özelliklerini pedagojik açıdan değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Bu doğrultuda şarkıların müziksel özellikleri nitel olarak incelenmiştir. Araştırmada 2017–2018 eğitim-öğretim yılında, Türkiye'deki ilkokul ve ortaokullarda İngilizce dersinde kullanılan toplam 9 ders kitabı incelenmiştir. Bu kitaplar içerisinde yer alan 32 adet okul şarkısı, müziksel özelliklerine göre incelenmiş, bu kapsamda şarkıların; karar sesleri, tonal yapıları, ölçü rakamları, ses aralıkları, metronom hızları, süreleri, ses-söz (prozodi) uyumları ve söz öğelerinin pedagojik açıdan uygunlukları ele alınmış ve bu özellikler tablolar ve grafikler halinde gösterilmiştir. Araştırma sonucunda, şarkıların sınıflara göre düzenli bir dağılım göstermediği, en çok kullanılan karar sesinin `Do` olduğu, 22 şarkıda Majör tonun, 7 şarkıda minör tonun kullanıldığı ve 3 şarkının ise modal dizi temel alınarak oluşturulduğu, en çok kullanılan ölçü sayısının 4/4'lük olduğu, şarkılarda `Andante, Moderato ve Allegro` metronom hızlarının kullanıldığı, şarkı seçimi yapılırken öğrencilerin ses sınırlarına dikkat edilmediği, şarkıların genelinde prozodi hataları olduğu, konu ve içeriklerinin genel olarak pedagojik açıdan uygun olduğu belirlenmiştir. Ayrıca şarkı seçimi yapılırken çocukların ses sınırlarının dikkate alınması gerektiği önerisi getirilmiştir.
dc.description.abstractThis research is aimed to evaluate musical features of the school songs which take place in primary and secondary (2nd -8th graders) school English course books pedagogically. In this study, the case study which is one of the qualitative research methods is used, thus the musical features of the songs are analyzed qualitatively. Totally nine English course books used in primary and secondary schools in Turkey in the 2017-2018 academic year are analysed in this research. Thirty-two school songs which take place in these course books are analysed musically; the last note, tonal structures, measure figures, pitch intervals, metronomic speeds, sound-word (prosody) harmony and word components of the songs in terms of educational suitability is dealt and then these features are shown in the tables and graphics. As a result of this research, these are found that the songs are not integrated regularly in terms of grade levels, the most common last note is C, major tone is used in 22 songs while minor tone is used in 7 songs while 3 songs are created by considering Modal chord, 4/4 time signature is the most common one; Andante, Moderato, and Allegro metronome speeds are used in the songs, voice limits of the students are not paid attention during the selection of the songs, the songs include prosody errors, the topics and content of the songs are appropriate for students pedagogically. Furthermore, these are suggested that voice limits of students should be paid attention during the selection of the songs.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleİlkokul ve ortaokul İngilizce derslerinde kullanılan şarkıların müziksel açıdan değerlendirilmesi
dc.title.alternativeMusical evaluation of songs used in English lessons at primary and middle schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-02
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild songs
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmSongs
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.identifier.yokid10202061
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid511063
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess