Show simple item record

dc.contributor.advisorDuruhan, Kemal
dc.contributor.authorDemir, Okay
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:54Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:54Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109957
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Elektrik elektronik teknolojisi alanı, Endüstriyel Kontrol ve Arıza Analizi dersinin Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu'nun eğitim ilkeleri temelinde düzenlenmesi ve değerlendirilmesidir. Bu nedenle araştırma, eylem araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Malatya ili Yeşilyurt ilçesinde yer alan Şehit Gökhan Ertan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin 11. sınıflarında öğrenim gören 12 gönüllü öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, araştırmanın amacı göz önünde bulundurularak, araştırmacı tarafından hazırlanan ders planları, öğrenci ürünleri, araştırma günlükleri, öğretmen görüşleri, öğrenci günlükleri ve görüşleri, video kayıtları, gözlem ve öğrenci öz-değerlendirme formlarından oluşan farklı veri toplama araçları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmacı bu süreçte katılımcı gözlemci rolünde araştırmaya dâhil olmuş, uzman görüşlerinden hareketle Baltacıoğlu'nun eğitim ilkeleri doğrultusunda hazırlanan eylem planları Elektrik Dersi öğretmeni tarafından uygulanmıştır. Uygulama sonucunda ortaya çıkan öğrenci ürünleri, ilgili alanların akademisyenleri ile meslek çalışanları tarafından değerlendirilmiştir. Nitel verilerin çözümlenmesinde ise betimsel çözümlemelerden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Baltacıoğlu'nun eğitim sistemi temelinde ilgili dersin nasıl düzenlenebileceğine ilişkin uzman görüşleri, alanyazın ve Baltacıoğlu'nun kendi eserleri incelendiğinde öncelikle ilkelerin belirli bir sıra (Şahsiyet, Muhit, Travay, Randıman, İnisiyasyon) takip ettiği belirlenmiş, bu doğrultuda eylem planları hazırlanmıştır. Süreçte öğrencilerin aktif çalışma basamağında yer aldıkları ve bu doğrultuda oluşturdukları ürünlerin de, uzman görüşleri doğrultusunda, yaratıcılık, teknik uygunluk, kullanışlılık ve amaca uygunluk ölçütlerine göre yeterli düzeyde olduğu görülmüş, öğrencilerin de uygulamanın kendilerine birçok katkı sağladığı düşüncesinde olduğu tespit edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis is to organize and evaluate the industrial control and troubleshooting course delivered under the field of electric and electronic technologies in accordance with Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu's educational principles. Thus, the research was designed as an action research which was conducted with 12 volunteer students attending the 11th class of Şehit Gökhan Ertan Vocational and Technical Anatolian High School located in Yeşilyurt district of Malatya province during 2016-2017 school year. In line with the purpose of the research, the data were collected via a range of distinct media including lesson plans prepared by the researcher, students' products, research journals, teacher interviews, learner journals and interviews, video records, observation and learner self-evaluation forms. The researcher had the role of participant observer during the observation process as well as the electric teacher implemented the action plans developed according to Baltacıoğlu's education principles decided based on expert opinions. The students products yielded at the end of the study were evaluated by the academicians in the relevant field and professionals. The qualitative data were analyzed using descriptive analysis method. As a result of the study, it was found that according to the expert opinions on how the relevant course can be organized in line with Baltacıoğlu's education principles, the analysis of relevant literature and Baltacıoğlu's works, first of all the principles follow a certain order (Personality, Environment, Labor, Performance, Initiation), thus the action researches were prepared in this regard. It was proved that during the process students engaged in active work step and the products they obtained as a result were satisfactorily fulfilling the criteria of creativity, technical convenience, usefulness and fitness to purpose in general according to the expert opinions, and they believed that this practice contributed them in many aspects. Some suggestions were offered based on the findings of the research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleIsmayıl Hakkı Baltacıoğlu`nun eğitim ilkeleri bağlamında endüstriyel kontrol ve arıza analizi dersinin düzenlenmesi ve değerlendirilmesi: Bir eylem araştırması
dc.title.alternativeOrganization and evaluation of industrial control and troubleshooting course in accordance with Ismayil Hakkı Baltacioğlu's educational principles: An action research
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-20
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBaltacıoğlu, İsmail Hakkı
dc.subject.ytmEducation principles
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid10198679
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509606
dc.description.pages264
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess