Sosyal bilgiler öğretiminde bağımsız değişken olarak yerel tarih tekniği
dc.contributor.advisor | Dündar, Recep | |
dc.contributor.author | Ulutaş, Semra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:50:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:50:51Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109954 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih tekniği uygulamasının öğrenci başarısına ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumuna etkilerini belirlemek amacıyla gerçekleşmiştir. Araştırmada nicel yöntemlerden ön test- son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmada, ortaöğretim 5. sınıf öğrencileri üzerinde uygulanan nicel veri toplama araçlarından `Güzel Ülkem` ünitesinin belirlenen kazanımları üzerine hazırlanan `Akademik Başarı Testi` ile `Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim öğretim güz döneminde Malatya Sümer Ortaokulu ve Malatya Polis Amca İmam Hatip Ortaokulu 5. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir. İki okuldan deneysel çalışma için 100 deney grubu ve 100 kontrol grubu olmak üzere toplam rastgele seçilmiş 200 öğrenci ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda, dersler iki buçuk hafta süreyle yerel tarih tekniğine dayalı etkinlikler aracılığıyla işlenirken kontrol grubunda ise mevcut yöntemle işlenmiştir Veri toplama araçları olan Akademik Başarı Testi ve Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği'nden elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Nicel veri analizinde kullanılan tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için bağımsız gruplar t-testi ile bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, yerel tarih tekniğine dayalı etkinliklerle işlenen derslerde öğrencilerin akademik başarıları ile sosyal bilgiler dersine yönelik tutumları, mevcut yöntemle işlenen derslere göre anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Buna göre yerel tarih tekniğine dayalı etkinliklerle işlenen derslerde deney grubu öğrencilerinin akademik başarı düzeyleri arttırdığı ve sosyal bilgiler dersine karşı olumlu tutum geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca elde edilen bulgular ile izlenimler doğrultusunda Milli Eğitim Bakanlığı, öğretmenler ve öğretmen yetiştiren kurumlara itafen yerel tarihe dayalı çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler Öğretimi, Yerel Tarih Tekniği, Akademik Başarı, Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutum | |
dc.description.abstract | This research, has been carried out for the purpose of determining the student's success and attitude toward social studies course in the application of local history technique in teaching social studies. In the research, control group design paired with pre-test and post-test was used on of the quantitative methods. In the research `Academic Achievement Test` and `Attitude Scale Towards Social Studies Course` were used on the 5th grade students of secondary school from quantitative methods prepared for the achievements of `Güzel Ülkem` unit. The research was conducted on Malatya Sümer Ortaokulu and Malatya Polis Amca İmam Hatip Ortaokulu 5th grade students who were studying in the fall semester of 2017-2018 education. A total of 200 randomly selected students, including 100 experimental groups and 100 control groups, were used for the experimental study from two schools. In the experimental group, the lessons were processed through activities based on local history technique by two and a half weeks time while in the control group the current method was used. By SPSS packed program were analyzed Data obtained from the Attitude Scale towards Academic Achievement Test and Social Studies from data collection tools. Independent groups t-test and dependent groups t-test were used for repeated measures on one factor, which were used in quantitative data analysis.According to the results of the research, the courses covered through the activities based on local history technique have been seen a significant difference in the academic achievements and attitudes of the students towards Social Studies course than the current method. Accordingly, it has been concluded that courses covered with the activities based on local history resources increase students' academic achievements and towards the course have a positive attitude. In addition, according to the findings and impressions obtained, various suggestions were made to the Ministry of National Education, teachers and teacher training institutes based on local history.Key Words: Teaching Social Studies, Local History Technique, Academic Success, Attitude Towards Social Studies | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde bağımsız değişken olarak yerel tarih tekniği | |
dc.title.alternative | Local history technique as an independent variable in teaching social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-19 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Local history | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10204712 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514133 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |