Ortaokul müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların dijital müzik yazılımları ile çokseslendirme analizi
dc.contributor.advisor | Ayhan, Ali | |
dc.contributor.author | İlhan, Serap Yağmur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-07T07:50:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-07T07:50:49Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-09-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109952 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul müzik ders kitaplarında yer alan şarkılara müzik yazılımları yoluyla Finale ve Tonica Fugata programları aracılığıyla dijital eşlik yapılması amaçlanmıştır. MEB müzik ders kitapları 5., 6., 7. ve 8. sınıftan olmak üzere her sınıftan 5'er adet okul şarkısı seçilmiştir. Seçilen okul şarkılarının sayısı 20'dir. Seçilen okul şarkıları Finale Programına aktarılmıştır. Çok sesli hale getirilmesi ve akor veya derecelerin belirlenmesi amacıyla seçilmiş olan şarkılar Tonica Fugata Programına aktarılmıştır. Tonica Fugata Programıyla seçilmiş olan şarkılar çok sesli dosyalar haline getirilmiştir. Tonica Fugata Programından dışa aktarma seçeneği şeçilerek Tonica Fugata formundaki dosya haline dönüştürülerek XML müzik yazılımlarında açılabilir hale getirilmiştir. Tonica Fugata Programında XML dosyasına dönüştürülen şarkılar koro partisyonu halinde Finale programında açılmıştır. Finale Programında koro partisyonları haline dönüşen şarkılar finale programının eklentileri yoluyla piyano partisine dönüştürülmüştür. Piyano partileri tekrar Finale Programından okul şarkılarının altına eklenerek piyano eşlikli okul şarkıları ortaya çıkmıştır. Her sınıftan 1'er okul şarkısı seçilerek Tonica Fugata programıyla eşliklemesi yapılmış, ekran fotoğrafları alınarak uzman görüşü değerlendirme formu hazırlanmıştır. Elde edilen verilere göre müzik yazılımlarında bazı eksiklikler olabilmesine rağmen müzik eğitimini daha işlevsel bir hale getirdiği ve müzik eğitimine önemli katkılar sağladığı sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik, Ortaokul Müzik Ders Kitapları, Müzik Yazılımları, Dijital Eşlik | |
dc.description.abstract | In this study it was aimed to accompany the songs in secondary school music text books through music softwares Finale and Tonica Fugata. From the Ministry of National Education's books five for each songs were chosen for 5th, 6th, 7th, and 8th grades. Total number of the chosen songs were 20. Those chosen songs were transferred to Finale. For the purpose of making them polyphonic they were transferred to Tonica Fugata. The chosen songs were made polyphonic files by Tonica Fugata. After choosing the export option, they were transformed to Tonica Fugata formed file and became openable for XML music softwares. The songs which were transferred to XML file by Tonica Fugata were opened in Finale as choir partition. Those songs which were converted to choir partition in Finale were transformed into piano partitur through Finale's add ins. Piano partiturs were added to the school songs again by Finale and finally school songs accompanied by piano appeared. In each grade one school song were chosen and their accompany were made by Tonica Fugata. Then their screenshots were taken and expert opinion valuation form were prepared. According to the data obtained it is concluded that although there could be some defects in music softwares, they made music education more functional and contributed to music education a lot. Key Words: Music, Secondary School Music Text Books, Music Softwares, Digital Accompany | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Ortaokul müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların dijital müzik yazılımları ile çokseslendirme analizi | |
dc.title.alternative | Multi vocalisation analysis of the songs in secondary school music text books with digital softwares | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-26 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music lesson | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Songs | |
dc.subject.ytm | Digital music processing | |
dc.subject.ytm | Music softwares | |
dc.subject.ytm | Polyphonic music | |
dc.identifier.yokid | 10206018 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 514589 | |
dc.description.pages | 164 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |