Show simple item record

dc.contributor.advisorSalahlı, Mehmet Ali
dc.contributor.authorYildirim, Emre
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:40Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109939
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin programlama mantığını daha iyianlamaları ve programlama becerilerinin geliştirilmesi için Scratch programlama dilineyönelik bir mobil uygulaması geliştirmektir.Mobil uygulama Scratch programlama dilinin öğretimi ile ilgili iki sorunun çözümüneyönelik geliştirilmiştir. Birinci sorun, okullarda yaygın olarak kullanılan Scratchuygulamasının eğitsel yönden bazı eksiklerinden kaynaklanmaktadır. İkinci sorun ise Scratchuygulamasının mobil ortamlarda kullanılmaması ile ilgilidir.Bu çalışma ADDIE tasarım modeli aşamaları kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Modelin analiz aşamasında, Scratch programlama dili eğitiminde kullanılan programlamaarayüzünün eksiklikleri analiz edilmiştir. Aynı zamanda araştırmanın çalışma grububelirlenmiştir. Tasarım aşamasında ise yapılan analizler sonucunda mobil öğrenmeuygulamasının ekran tasarımları ve Scratch programlama dili eğitiminin içeriğioluşturulmuştur. Geliştirme aşamasında belirlenen tasarımlar ışığında uygulamanın kodlamasıyapılmıştır. Uygulama aşamasında, geliştirilen mobil uygulama, ilk önce pilot uygulamaolarak Scratch programlama dili eğitimi alan 7. Sınıfta öğrenim gören 10 öğrenci tarafından 1hafta boyunca test edilmiştir. Ardından gerçek uygulamaya geçilmiştir.Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel model uygulanmıştır.Araştırmanın gerçek uygulamasında çalışma grubunu Kırklareli İstiklal Ortaokulundaöğrenim gören 6. sınıf düzeyinde toplam 94 öğrenci oluşturmaktadır. Mobil öğrenmeuygulamasını kullanan deney grubunda 41 öğrenci, kontrol grubunda ise 53 öğrencibulunmaktadır. Öğrenciler mobil öğrenme uygulamasını 5 hafta boyunca kullanmışlardır.Değerlendirme aşamasında, araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacının geliştirdiğiProgramlama Becerileri Başarı Testi kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini analiz etmek içinBağımsız Örneklem t-testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda elde edilen bulgulara göre Scratch programlama dili mobilöğrenme uygulamasının öğrencilerin programlama becerileri üzerinde anlamlı bir farklılıkoluşturduğu ve programlama eğitimine katkı sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: mobil öğrenme, programlama eğitimi, scratch.
dc.description.abstractThe aim of this research is to develop a mobile application for the Scratchprogramming language in order to better understand the programming logic of secondaryschool students and to improve their programming skills.The mobile application has been developed to solve two problems related to teachingScratch programming language. The first problem stems from some shortcomings in theeducational direction of the Scratch application commonly used in schools. The secondproblem is that Scratch is not used in mobile environments.This work was carried out using the ADDIE design model stages. In the analysis phaseof the model, the shortcomings of the Scratch application used to do programming using theScratch programming language have been analyzed. At the same time, the study group of thestudy was determined. In the design stage, the screenings of mobile learning application andthe content of the language training of Scratch programming were created as a result of theanalyzes made. During the development phase, the design of the application was coded in thelight of the design. In the implementation phase, the developed mobile application was firsttested by 10 7th grade students who were trained in Scratch programming language as pilotapplication for one week. Then the real application was implemented.In the study pretest posttest quasi experimental model was applied. In the realimplementation of the study, the study group constitutes a total of 94 students at the 6th gradelevel who are studying at Kırklareli İstiklal Ortaokulu. There are 41 students in theexperiment group using mobile learning application and 53 students in the control group. Thestudents used the mobile learning application for 5 weeks. During the evaluation stage, theProgrammer's Skills Achievement Test developed by the researcher was used as the datacollection tool in the research. The independent samples t-test was used to analyze the data ofthe study.As a result of the findings obtained at the end of the research, it was seen that Scratchprogramming language mobile learning application made a significant difference onprogramming skills and contributed to programming education.Keywords: mobile learning, programming education, scratch.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleScratch programlama dili eğitimine yönelik bir mobil uygulamanın geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of a mobile application oriented for scratch programming education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmComputer programs
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmComputer programming
dc.subject.ytmProgramming languages
dc.subject.ytmScratch
dc.identifier.yokid10150721
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471031
dc.description.pages82
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess