Show simple item record

dc.contributor.advisorAydemir, Hasan
dc.contributor.authorYaman, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:36Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-05-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109934
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen eğitimi alanında 2000-2017 yılları arasındaki gelişimleri ortaya koyarak, Avrupa ülkelerinden olan Almanya ve Fransa ile Asya ülkelerinden olan Çin ve Japonya'daki öğretmen eğitim sistemlerini inceleyerek ve Türkiye'deki öğretmen eğitimini karşılaştırarak, Türkiye'de öğretmen eğitimi alanında yapılacak olan yeniliklere katkı sağlamaktır. Araştırmada nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi ve görüşme yöntemleri kullanılmıştır. Doküman incelemesi kapsamında, ülkelerin eğitim bakanlıkları, üniversitelerin internet sayfaları ve uluslar arası eğitim örgütlerinin sayfalarından kuramsal bulgular oluşturulmuştur. Görüşme için hazırlanan sorular için uzman görüşü alınmıştır ve buna göre düzenlemeler yapılarak son şekli verilmiştir. Görüşme yapılacak kişiler ölçüt örneklem yöntemi kullanılarak öğretmen eğitimi alanında ülkelerini temsil edebilecek düzeyde olan öğretim üyeleri arasından seçilmiştir. Türkiye için yüz yüze görüşme, diğer ülkeler için ise yazılı olarak görüşülmüştür. Görüşme formları dil alanında uzman kişiler tarafından çevrilip elektronik posta aracılığı ile ilgili kişilere gönderilmiştir. Daha sonra görüşme öncesinde belirlenen ana temalar kapsamında toplanan verilerden alt temalar oluşturulmuştur. Buna göre tablolar oluşturulup yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda Türkiye'de; öğretmen yetiştirme, atama ve adaylık süreci ile ilgili olarak sürekli politika değişikliklerinin öğretmen eğitimine hatta genel eğitim sistemine zarar verdiği, yapılandırıcı yaklaşımı benimsemiş bir eğitim sisteminin olmasına rağmen halen öğretmen eğitiminde araştırma odaklı öğretmen eğitim programlarının uygulanamadığı görülmüştür. Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması gibi uygulama dersleri kapsamında hem ders saatleri yetersiz görülmekte hem de fakülte ile uygulama okulları arasındaki işbirliği yetersiz görülmektedir. Öğretmen yetiştirmede Türkiye, genel olarak uygulamaya ağırlık vermekle birlikte kuramsal temellere ve mesleki formasyona da önem vermektedir. Almanya'da; genel anlamda öğretmen eğitimi için tek bir eğitim politikasından bahsedilememekte ve her eyalet için ayrı bir öğretmen yetiştirme sorumluluğunun olduğu görülmektedir. Üniversiteye girişte eyaletlere göre farklılıklar olması ile birlikte genel olarak lise diplomasının gerekli olduğu görülmektedir. Eğitimde genel anlamda benimsenen net bir eğitim felsefesi olmamakla birlikte öğretim programında ilerlemecilik eğitim felsefesinin etkisinde kalındığı görülmektedir. Fransa'da; eğitimde laik olma hususunda Fransa eğitim politikalarının tüm dünyayı etkilediği görülmektedir. Öğretmen eğitiminde düşünce ve görüş özgürlüğünün yaygın olduğu ancak giderek bu özgürlüğün ortadan kalkma eğiliminde olduğu görülmektedir. Yüksek düzeyde bir temel eğitim bilgisi ve yüksek lisans ağırlıklı olarak akademik bilgiye odaklandığı görülmektedir. Çin'de; Eğitim Bürosu'nun, eğitim politikası, eğitim programı, öğretmen eğitimi ve mevzuat gibi konulardan sorumlu olan kurum olarak işleyiş sürdürdüğü görülmektedir. Eyaletlere göre öğretmen eğitim programları değişmekle birlikte genel olarak lise diploması ve uygulama ağırlıklı bir değerlendirme sisteminden geçtikten sonra öğretmen eğitim kurumlarına giriş yapılabilmektedir. Japonya'da; öğretmenlik mesleğine çok fazla önem verildiği ve pedagojik formasyon eğitiminde belirli bir politikanın olmadığı ve bu anlamda pedagojik formasyon eğitiminin yeniden gözden geçirilmesi ve güncellenmesi gerektiği görülmüştür.Anahtar kelimeler: Türkiye, Almanya, Fransa, Çin, Japonya, Öğretmen Eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this research, teacher training field by putting forward development between the years 2000-2017, examining teacher education systems in China and Japan, one of the Asian countries with which Germany and France from European countries and comparing the teacher education to contribute to innovations that are in Turkey will be held at teacher training.Qualitative data collection methods used in the research were document review and interview methods. Within the scope of the document review, theoretical findings were drawn from the ministries of education of the countries, the websites of the universities and the pages of the international education organizations. For the questions prepared for the interview, the expert opinion was taken and according to this, the regulations were made and the final form was given. Persons to be interviewed were selected from among teaching members who were able to represent countries in the field of teacher education using criteria sampling method. face to face interviews for Turkey, while for other countries were interviewed in writing. Interview forms were translated by experts in the field of language and sent to people who are interested in electronic mail. Then sub-themes were created from collected data within the scope of the main themes determined before the interview. Accordingly, the tables were created and interpreted.Results of research in Turkey; it has been seen that research-focused teacher training programs in teacher education still can not be implemented, although there is an educational system that adopts a constructive approach, in which constant policy changes in relation to teacher training, appointment and candidacy harms teacher education and even general education system. In the context of practical experience such as school experience and teaching practice, both the class hours are considered to be inadequate and the cooperation between the faculty and the application schools seems inadequate. Teacher training in Turkey, giving weight to the overall application with the theoretical basis and also gives importance to vocational training. In Germany; it is not possible to mention a single educational policy for teacher education in general and it appears that there is a responsibility to train a separate teacher for each province. In general, it seems that a high school diploma is required, even though there are differences according to the provinces when entering the university. Although it is not a clear educational philosophy adopted in education in general terms, it appears that the curriculum is under the influence of progressive education philosophy. In France; France's educational policies on secularism in education seem to have affected the whole world. In teacher education, freedom of thought and opinion is widespread, but it seems that this liberty tends to gradually disappear. It seems to focus on academic knowledge at a high level of basic education and master's degree. In China; It is seen that the Education Bureau is functioning as an institution responsible for matters such as education policy, education program, teacher education and legislation. According to the provinces, teacher education programs change, but after passing through a high school diploma and an application-oriented evaluation system in general, it is possible to enter teacher education institutions. In Japan; teaching profession is very important and there is no specific policy in pedagogical formation education, and in this sense pedagogical formation education has to be revised and updated.Key Words: Turkey, Germany, France, China, Japan, Teacher Trainingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye, Almanya, Fransa, Çin ve Japonya`da öğretmen yetiştirme (2000-2017)
dc.title.alternativeTeacher training in Turkey, Germany, France, China and Japan (2000-2017)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-05-20
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmChina
dc.subject.ytmJapan
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid10198610
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid509578
dc.description.pages251
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess