Show simple item record

dc.contributor.advisorÇoruk, Adil
dc.contributor.authorLüleci, Caner
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:36Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:36Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109933
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyumu düzeyleri arasındaki ilişkiyi alt boyutlar bazında demografik değişkenlere (cinsiyet, yaş, branş, medeni durum, çalışmakta oldukları eğitim kademesi, öğretmenlikteki toplam hizmet süresi) göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek, buna bağlı olarak ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi oraya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015–2016 Eğitim Öğretim yılında Çanakkale ili ve ilçeleri içerisinde yer alan farklı nitelikteki ilkokullar, ortaokullar ve liselerde görev yapan branş ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çanakkale İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinden alınan bilgiler doğrultusunda il merkezi ile ilçe merkezlerindeki ilkokullar, ortaokullar ve liselerde görev yapan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan tüm öğretmenler araştırmanın örnekleminde yer almaktadır.Bu araştırmada, veri toplama aracı olarak 100 maddeden oluşan, Türkiye'de Alıç (1985) tarafından çevrilerek `Okul Müdürünün Liderlik Davranışları ile Öğretmen Morali Arasındaki İlişkiler` adlı doktora tezi çalışmasında kullanılan Purdue Öğretmen Moral Ölçeği ve 36 maddelik, Paul E. Spector'un (1994) geliştirdiği ve Yelboğa (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan Job Satisfaction Scale / İş Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde, IBM SPSS Statistics 21 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin moral düzeyleri `Genellikle Yüksek`, iş doyum düzeyleri ise `Genellikle Yüksek` bulunmuştur. Demografik değişkenlere göre öğretmenlerin, moral alt boyut düzeylerinde ve iş doyumu alt boyut düzeylerinde, `Branş` ve `Çalışılan Eğitim Kademesi` değişkenlerine bağlı farklılıklar tespit edilmiştir. Öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasında yüksek düzeyde, pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study aims to identify the correlation between the moral level and job - related satisfaction of the teachers working in the primary schools and secondary schools depending on sub level variables(gender, age, branch, marital status, educational stage in which they work, total service time in the teacher).The study group is composed of different branch teachers and classmasters (teachers), working in primary schools, secondary schools and high school, in Çanakkale province in 2015-2016 academic year. According to the data obtained from provincial directorate of Çanakkale and the district directorates, all the teachers who voluntarily participate in this research, take part in the sample of this research.In this study, 'Purdue Teacher Morale Inventory Scale' and 'Job Satisfaction Scale' composed of 36 items, which was developed by Paul E. Spector in 1994 and adapted to Turkish Language by Yelboğa in 2009, was used as data acquisition tool. A package program of IBM SPSS Statistics 21 is used to analyse the data acquired from the scale.The research results show that general moral level and job related satisfaction of the teachers is 'high in general'. According to the demographic variables, their sub dimension moral levels and job related satisfaction sub dimension levels differentiate depending on variables of 'branch' and 'the level of education'. In this study, significant relation, in a positive way, is seen between the teachers' moral level and job related satisfaction level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğretmenlerin moral düzeyleri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between morale levels and job satisfaction levels of teachers in primary, secondary and high school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmMorale
dc.identifier.yokid10153102
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471018
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess