Show simple item record

dc.contributor.advisorKoçoğlu, Erol
dc.contributor.authorSöylemez, Rukiye
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:34Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:34Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109931
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ideal sosyal bilgiler öğretmeninde bulunması gereken niteliklere ilişkin yüksek lisans düzeyindeki sosyal bilgiler eğitimcilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırma kapsamında ilk olarak çalışmaya konu olan kavramların tanımlanmış ve bu kavramların önemi belirlenmiştir. Çalışmanın kuramsal kısmı tamamlandıktan sonra eğitimcilerin görüşleri alınmak üzere yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunda 10 soru yer almaktadır. Araştırmada çalışma grubunu 2015- 2016 ve 2016- 2017 yıllarında İnönü Üniversitesi Eğitim Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi dalında yüksek lisans yapan öğrenciler oluşturmaktadır. Betimsel tarama modeliyle gerçekleştirilen çalışmada elde edilen bulgular objektif şekilde değerlendirilmiş ve NVivo10 programından yararlanılarak modellendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda yüksek lisans düzeyindeki sosyal bilgiler eğitimcilerinin ideal sosyal bilgiler öğretmeni özelliklerine ilişkin algıları ve farkındalık düzeyleri tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak var olan öğretmenleri ideal öğretmen kavramına yaklaştıracak çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Sözcükler: Sosyal Bilgiler, İdeal Öğretmen, Yapılandırmacılık
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the opinions of the educators of the social sciences at the master degree level about the qualifications that should be found in the ideal social studies teacher. Within the scope of the research, firstly the concepts which are subject to work are defined and the importance of these concepts is determined. After the theoretical part of the work has been completed, a semi-structured interview form has been prepared for the views of the trainers. There are 10 questions in the semi-structured interview form. The study group of the study group constitutes the students who graduate in the field of social studies education of İnönü University Educational Institute between 2015-2016 and 2016-2017. The findings obtained by the descriptive scanning model were evaluated objectively and modeled using the NVivo10 program.As a result of the research, perceptions and master degree levels of ideal social studies teaching characteristics of the graduate students were determined. Based on the findings, various suggestions were made to bring the existing teachers closer to the ideal teacher concept.Key Words: Social Studies, Ideal Teacher, Constructivismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYüksek lisans düzeyindeki sosyal bilgiler eğitimcilerinin ideal öğretmen algısı
dc.title.alternativeIdeal teacher perception of soci̇al studi̇es educators at masters degree level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmIdeal teacher
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmGraduate
dc.identifier.yokid10205665
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid514455
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess