Show simple item record

dc.contributor.advisorKış, Ali
dc.contributor.authorYeşil, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:22Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:22Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109916
dc.description.abstractBu araştırmada, okul müdürlerinin ders denetimlerinin öğretmenlerin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeliyle yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Kahramanmaraş ilinin Elbistan ilçesindeki 43 ilkokul, 34 ortaokul ve 14 lise ve bu okullarda görevli 1826 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilen 392 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri MEB tarafından 2011 yılında hazırlanan `Öğretmen Denetim Rehberi`nde verilen `Öğretmen Değerlendirme Formu` nun geliştirilmesiyle oluşturulan veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, betimsel istatistik, frekans-yüzde değerleri hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, okul müdürlerinin boyutlara göre, sırasıyla en çok `ders planında amaç ve kazanımların bulunması`; `öğretim ortamının temizliği ve havalandırılması`; `öğretmenin konuşma ve davranışlarda saygı öğelerine yer vermesi` ; `özel alanda öğrenme yollarının öğrenciye kazandırılması`; `öğrencilerin dikkatini çekerek motive etme`; ve `toplumsal ve meslekî etik değerlere uygun davranma` durumlarını denetledikleri görülmüştür.
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to explore how school principals supervise classes according to the opinions of the teachers. The research was conducted using descriptive survey model of quantitative research methods. The population of the research consists of 43 primary schools, 34 secondary schools and 14 high schools in Elbistan district of Kahramanmaraş province in 2015-2016 education year and 1826 teachers working in these schools. The sample of the study consisted of 392 teachers selected by stratified sampling method. The data of the research was collected by the data collection tool created by the development of the `Teacher Evaluation Form` given by MEB in 2011 `Teacher Audit Guideline`. In the analysis of the data obtained in the study, descriptive statistics, frequency-percentage was used. As a result of the analyzes, school principals supervise classes, according to the dimensions respectively, for `objectives and achievements in the lesson plan`; `cleaning and ventilation of the teaching environment`; `teacher's inclusion of respect in speech and behavior`; `gaining student access to special learning methods`; `motivate students with attention`; and `behaving in accordance with social and professional ethical values`.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers' views on principals' classroom supervision
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-06-25
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmClass inspection
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.identifier.yokid10200830
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid510494
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess