Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdemir, Muzaffer
dc.contributor.authorCevahir, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-07T07:50:20Z
dc.date.available2020-12-07T07:50:20Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-09-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/109912
dc.description.abstractBu çalışma ile, programlama öğretiminde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojisi ile hazırlanmış animasyon tabanlı çalışılmış örnekler (AGAÇÖ) kullanımının geleneksel kağıt tabanlı çalışılmış örnekler (GÇÖ) kullanımına göre akademik başarı, motivasyon ve tutuma olan etkisi araştırılmıştır. Araştırma, yarı deneme modellerinden `Eşitlenmemiş Kontrol Gruplu Model` ile desenlenmiştir. Araştırma için gerekli ölçmeler, gruplara deney öncesi ve deney sonrası yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2015-2016 ve 2016-2017 eğitim öğretim yıllarında Çanakkale Merkez Mehmet Akif Ersoy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nin Bilişim Teknolojileri alanında okuyan ve `Programlama Temelleri` dersini alan ikinci sınıf öğrencileri (N=94) oluşturmaktadır. Araştırmada hem nicel hem de nitel veriler toplanmıştır. Nitel veriler ile nicel verilerden elde edilen bulguların desteklenmesi amaçlanmıştır. Nicel veri toplama araçlarından birisi araştırmacı tarafından geliştirilen bir başarı testidir. Başarı testi, katılımcılara ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin motivasyonları Kutu ve Sözbilir (2011) tarafından geliştirilen `Öğretim Materyalleri Motivasyon Anketi` yardımıyla, AG kullanımına yönelik tutumları ise Küçük, Yılmaz, Baydaş ve Göktaş (2014) tarafından geliştirilen `AG Tutum Ölçeği` yardımıyla ölçülmüştür. Nitel veriler ise araştırmacı tarafından geliştirilen bir görüşme formu yardımıyla toplanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre, AGAÇÖ ile öğrenen öğrencilerin GÇÖ ile öğrenenlere göre hem akademik başarılarında hem de motivasyon düzeylerinde önemli bir artış olduğu görülmüştür. AGAÇÖ kullanarak öğrenen öğrencilerin son-test başarı puanları ile tutum düzeyleri arasında ise yüksek düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak, AGAÇÖ kullanımına yönelik elde edilen nitel bulguların öğrencilerin akademik başarı ve motivasyon düzeylerine ilişkin bulguları destekler nitelikte olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis study examines the effect of using animation based worked examples (ARAWE) that are prepared via Augmented Reality (AR) technology instead of using traditional paper based worked examples (CWE) on the academic success, motivation and attitude during programming education. The research was designed through `Nonequivalent Control Group Model`, which is one of the quasi-experimental models. Measurements required for the research were carried out before and after the experiment. Participants consisted of second year students (N=94) who study in the Department of Information Technologies at Çanakkale Mehmet Akif Ersoy Vocational and Technical Anatolian High School and take the course of `Basics of Programming` during the academic years of 2015-2016 and 2016-2017. Both quantitative and qualitative data were collected during the research. Qualitative data were gathered in order to support the quantitative findings. One of the quantitative data collection tools was an achievement test developed by the researcher. The achievement test was applied to the participants as pre-test and final test. Motivation of the students was measured by means of the `Teaching Materials Motivation Survey` developed by Kutu and Sözbilir (2011), and their attitude towards using AR was measured by means of `AR Attitude Scale` developed by Küçük, Yılmaz, Baydaş and Göktaş (2014). On the other hand, qualitative data was collected by means of an interview form developed by the researcher. According to the results, both academic achievement and motivation level of the students studying via ARAWE had a significant increase compared to those studying via CWE. It was identified that there is a high level of correlation between final test scores and attitude levels of the students studying via ARAWE. In addition, it was observed that qualitative findings obtained for use of ARAWE complement the findings with regard to the academic success and motivation levels of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÇalışılmış örnekler ile programlama öğretiminde geleneksel öğretim materyali ile artırılmış gerçeklik destekli animasyonlu öğretim materyalinin etkisinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of the effects of traditional teaching material and augmented reality assisted animated teaching material in programming teaching via worked examples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-18
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer aided programming
dc.identifier.yokid10149861
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471030
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess